hejsa - hva´ fan´ gør man, når man har købt en pc der ikke er stabil ... ? - 1 stk. special-samlet pc købt af loyalitet (...argghh) hos en lokal pc-butik - pris ca. 12.000,- kr - købt til tunge grafiske anvendelser - bestilt lige før jul - modtaget primo februar ... - pga. forsinkelser med både pc og skærme - og, indtil nu 4 uforklarlige major HW-fejl (periodiske fejl...) fordelt over 8 måneder - som godt nok allesammen bliver udbedret, men uden at de kunne finde en god forklaring, dvs. der blot sættes et nyt device i pc´en, men uden at kunne finde fejlen - det synes jeg er træls ... - mildt sagt ... - af mange grunde ... - og, min loyalitet, goodwill og tålmodighed er fuldstændig opbrugt ... - hvad kan man forvente ? - hvad kan man kræve ... ? - moralsk - og, juridisk ? - PS: det er i juridisk forstand et handelskøb - pga. en iøvrigt rodet service, mangelfuld kommunikation, og manglende rådgivning fra butikken er jeg nu blevet mest interesseret i at kunne ophæve købet, og lægger kraftigt pres på sælgeren dernede - - kan jeg ophæve købet ? hilsner dann s. |
PC-køb med HW-problemer - hvad kan man forvente ... - kræve ...
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1

Det er dog utroligt tricky at vise periodiske fejl, da fejlen kan ligge en milliard steder. Det kan være alt lige fra drivere, windows fejl mm, og det er jo ikke rigtigt leverandørens ansvar. Hvad har problemerne været, og hvordan er kommunikationen gået mellem dig og leverandøren? |

hejsa christian - tak for respons :-) - og, ja - jeg ved ganske udemærket det er næsten håbløst med temporære fejl - har selv, i mit ´tidligere liv´ - arbejdet med IT i 10 år - samtidig ved jeg også at der findes dygtige pc-folk der faktisk kan finde ud af at konfigurere og bestykke en pc således den både er stabil og slagkraftig - og, lige nu er jeg altså blot i rollen som en ganske (u)almindelig naiv, bruger der bare vil have en solid, slagkraftig pc der fungerer ... - fejlene har været flg. : 1. en pc der slet ikke kunne starte som helt ny - vist nok pga. defekt hd 2. total skærm-flimmer på 2 stk. flad-skærme på dual-head skærm-kort 3.´underlig´ I/O-fejl på TV-kort 4. sekundær hd bliver pludselig usynlig for windows - mht. kommunikationen med leverandøren - - så har det drejet sig om manglende tilbage-svar, manglende forklaringer på udbedrede fejl, forsinkelser, ukvalificerede svar på tilkøb, ´sø-forklaringer´, og - næsten hver eneste gang ... - forsøg på at skabe forståelse hos kunden (dvs. mig...) og bede om tålmodighed og overbærenhed pga. sygdom, travlhed eller ferie i firmaet ... - ... altså, igennem 9 månder ... - mht. reklamation mv. - fra mine merkonom-bøger i grundlæggende erhversret - mener jeg at kunne huske der er noget med handelskøb, dvs. i modsætning til forbrugerkøb - og dermed skærpede muligheder for at ophæve et køb - såfremt det drejer sig om væsentlige mangler, eller væsentlige forsinkelser dann s. |
Gider du lige poste din hw.. Det gør det noget nemmere at give dig kvalificeret hjælp hvis man har mulighed for at vide hvilket varer vi snakker om. vh Brian Knudsen |

hej brian - tak for respons - hvad er din e-mail ? - så kan jeg sende konfigurationen som vedhæftet dok´s dann s. |

... - øhh... - ja, du skal blot lige forklare, hvordan jeg vedhæfter en pdf-fil til denne meddelelse ... ;-) |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)