Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gælder 14 Dages Fortrydelsesret Her? - Av Min Arme Arm!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg står og skal til at sælge Xbox Live Gold medlemsskaber/abonnementer i min nye webshop.

De består af aktiveringskoder/nøgler, som jeg sender som et almindeligt billede (jpeg) vedhæftet en email, til køberen.

Mit spørgsmål går på om der virkelig også er 14 dages fortrydelsesret når produktet er noget man modtager via email, og som er en aktiveringkode som i mit tilfælde?

Mener, hvordan kan jeg så være sikker på at koden/billedet ikke kommer tilbage "brugt"?!
I praksis kan kunden gemme billedet på sin pc, sende billedet tilbage via email, og få pengene retur, og derefter aktivere koden så han dermed har brugt varen, og den derfor er usælgelig, da koden er er en unik kode. Han skal ligesom "love" mig at han ikke vil bruge koden, og det holder jo ikke.

Desuden vil jeg gerne spørge om der findes en metode i dag til at sikre koden?, så kunden f.eks skal bruge en nøgle/kode til at se den rigtige Xbox Live gold kode? En kode som jeg kan tjekke om er blevet brugt inden kunden får pengene tilbage for et fortrydelsedskøb.

På forhånd tak for svar!

Mvh
Jean

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:58

Mener abbonementer, taletidskort mm ik er omfattet af 14 dages reglen, med mindre de pågældende produkter først kan valideres, som nye og ubrugte...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 15:00

Okay det lyder umidelbart godt.

Nogen der kan bekræfte dette?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:42

Fashion-Seller:
Mener abbonementer, taletidskort mm ik er omfattet af 14 dages reglen,

Der er 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven - gældende fra tidspunktet for gennemførelsen af købet. Fortrydelsesretten er kun gældende, såfremt pinkoden ikke er blevet benyttet.

Du kan i dine handelsbetingelser eventuelt skrive at penge først returneres efter x dage, således at du får tid til at validere hvor vidt koden reelt er taget i brug eller ej.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)