Hej! Måske et eller andet kvikt hoved kan hjælpemig lidt på vej. Jeg har forgæves søgt diverse steder, men har ikke rigtigt fundet noget brugbart. Følgende er situationen: Jeg har en opgave, hvor jeg det næste år skal udføre en bestemt opgave for en håndværksmester. Opgaven skal udføres på 50 forskellige geografiske steder rundt i hele DK. Det bliver til gennemsnitlig 1 opgave pr. uge. Opgaveløsningen skal udføres imellem kl. 20.00 og 08.00 og hver geografiske sted skal deles op i 2 etaper. (Således at der startes dag 1 kl. 20.00, arbejdes indtil 08.00, holdes så pause på dag 2 indtil kl. 20.00 og så til kl. 08.00) Det skal nævnes, at der ikke vil være tale om konstant arbejde mellem 20.00 og 08.00. Men noget i retning af arbejde i 4-5 timer for derefter at have pause i 3-4 timer og så igen 3-4 timer. Så altså i alt 8-9 timers arbejde i denne natteperiode. Og nu til spørgsmålene: 1. Hvordan kan/skal jeg aflønne personale, når de midt i en aften/nat får 3-4 timers pause. Skal de have en form for betaling i de timer de ikke laver noget? (de kan jo ikke køre hjem og slappe af, men er nødt til at blive på arbejdspladsen, sove i bilen, eller på anden måde være væk fra hjemmet). 2. I de tilfælde hvor projekterne geografisk er så langt væk fra hjemmet, at det enten vil være for dyrt eller tidskrævende at køre hjem mellem dag 1 og dag 2, skal personalet så have betaling for de ca. 12 timer de har fri mellem 08.00 og 20.00 ? 3. Skal personalet aflønnes for den tid der bruges på transport fra hjemmet/firmaet og til opgavestedet?Og hvad hvis jeg stiller bil til rådighed ogbetaler for alt transport/giver kørepenge til egen bil? 4. I de tilfælde hvor det geografiske ikke er muligt at komme hjem mellem dag 1 og 2, ville det spare mig for evt. ekstra udgifter til løn etc. , hvis jeg stiller en campingvogn, sovevogn, vandrehejem etc. til rådighed? 5. Er jeg forpligtiget til at betale for fortæring under sådanne opgaver?
På forhånd tak for indput og svar
|
Aflønning ved projektarbejde
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)