Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor lave et holdingselskab?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter
jo det er dem jeg refererer til
Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Folkens

så det er ikke muligt at overføre sine aktiver skattefrit til et APS med holding modellen f.eks. midt i et regnskabsår? eks. i juli  måned?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Nej kun til og med 30/6.

 

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg slet ikke tid til at være på Amino p.t. men lige et kort indspark. Det er korrekt at omdannelserne skal gennemføres inden 30/6, men en aktieombytning med stiftelse af holdingselskab kan laves hele året. Bare ikke med tilbagevirkende kraft (hvilket også er uinteressant). da sambeskatning altid anses etableret primo indkomståret selvom holding først stiftes i løbet af året.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :




Dato: 26-06-2007 23:13:45 Forfatter: Jakob Søndergård [QUOTE]Dato: 26-06-2007 22:46:21 Der er et alternativ, som hedder skattefri virksomhedsomdannelse, efterfulgt af skattefri aktieombytning (for at få holdningkonstruktion) men det er lidt omsonst. Sidstnævnte i hvert fald. Men tal hellere med din revisor om det.



Hvorfor er det omsonst ? Omdannelsen kan gennemføres inden 30/6 med tilbagevirkende kraft til 1/1. Holdingselskabet kan etableres ved skattefri anpartsombytning umiddelbart derefter. 







Men jeg kan da for mit eget vedkommende sige at jeg har valgt ikke at etablere et holdingselskab da jeg ikke anser at min virksomhed vil være egnet til salg til 3 mand fordi den er bygget op om min person. Vi har en anden virksomhed også men vi ønsker ikke at de to virksomheder skal kædes sammen med hensyn til ejerforhold og sambeskatning da de to virksomheder opererer i to vidt forskellige brancher.  









Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-07-2007 23:42:26
Forfatter: Skattekonsulenterne.dk
Hvorfor er det omsonst ?



Fordi der er en del flere finurligheder involveret, som man skal tage højde for. Så vidt jeg er informeret, skal man jo ansøge om at få lov til det og have en solid begrundelse, hvor det ikke er tilstrækkeligt at sige man gerne vil have en "pengetank". Selvom de fleste sikkert bliver godkendt, så kan man jo ikke ansøge om det, inden man foretager en virksomhedsomdannelse, så det indebærer vel en (omend lille) risiko, for at man alligevel skal beskattes, hvis man så må oprette et holdingselskab og sælge driftselskabet dertil. Derudover er der vist noget med oplysningspligt til SKAT, såfremt man foretager diverse strukturændringer i de kommende år, og man kan vist endda blive pålagt ikke at måtte sælge?

Anyways, jeg er ikke revisor eller lignende, så det er muligt jeg overvurderer det.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej - Du skal ikke have tilladelse til skattefri virksomhedsomdannelse. Du tænker på reglerne om skattefri aktieombytning. Disse kan imidlertid også laves uden tilladelse efter regler som er vedtaget i år. Det er bare ikke altid det er smart.

Men selvfølgelig er der da finurligheder og ting der skal tages stilling til i forbindelse med en virksomhedsomdannelse eller en anpartsombytning, og derfor er det heller ikke noget man bare gør selv. Mange revisorer- herunder flere af de revisorer vi arbejder for - gør det heller ikke selv, da de ikke har det fornødne kendskab og overblik over reglerne. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-07-2007 13:17:05
Forfatter: Skat & RÃ¥d
Nej - Du skal ikke have tilladelse til skattefri virksomhedsomdannelse. Du tænker på reglerne om skattefri aktieombytning. Disse kan imidlertid også laves uden tilladelse efter regler som er vedtaget i år. Det er bare ikke altid det er smart.


Det var også aktieombytning jeg henviste til, men kan godt se det ikke fremgik så tydeligt. Jeg var heldigvis tidligt ude, så jeg valgte den "nemme" model med at sælge min private virksomhed til et nyoprettet selskab, uden helt at drukne i beskatning.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er også det nemmeste at gøre. Skattefri omstrukturering er reelt set blot udtryk for at man foretager nogle efterfølgende ændringer i ejerforhold og organisationsform og det nemmeste er selvfølgelig at få de ting på plads fra starten. Fordelen ved at vente er dog at man kan indskyde værdier i selskabet fremfor kontanter.

Dog laver man tit en skattefri omdannelse uanset at der ikke er nævneværdige udskudte skatter, med det ene formål at undgå at Skat efterfølgende kan fremkomme med et synspunkt om goodwill = beskatning v/ en skattepligtig omdannelse.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)