Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor lave et holdingselskab?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Du etablerer et holding selskab hvis du regner med at tjene så mange penge, du ikke skal bruge dem med det samme.

 

med et holding selskab kan du overfører udbytte fra dit ApS eller A/S uden at svare skat. Pengene kan så ligge i holding selskabet og investeres. Skatten skal først svares når du trækker penge ud til dig selv.

Du kan betragte et holding selskab som din egen pensionskasse.

 

jesper 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-09-2006 17:56:45 Forfatter: Jesper Holmgaard
Du etablerer et holding selskab hvis du regner med at tjene så mange penge, du ikke skal bruge dem med det samme.


med et holding selskab kan du overfører udbytte fra dit ApS eller A/S uden at svare skat. Pengene kan så ligge i holding selskabet og investeres. Skatten skal først svares når du trækker penge ud til dig selv.

Du kan betragte et holding selskab som din egen pensionskasse.


jesper


 

Det er lidt længere end som så. Ideen i at overføre midlerne til et holdingselskab via skattefrit udbytte er at dit driftsselskab ikke bliver en pengetank. Det vil være en fordel hvis du skal optage nye aktionærer i driften, da de derved ikke skal have så mange penge op af lommen. Herudover muliggør holdingselskabet at du kan sælge aktierne i datterselskabet fra uden beskatning når du blot har ejet dem i 3 år. Der er ikke tale om en fuldstændig skattefrihed idet beskatning sker når du hæver midlerne i holdingselskabet, men ideen i holdingselskabet er at man kan bruge midlerne i holdingselskabet til at investere i nye aktiviteter, eller bruge holdingselskabet som pensionskasse, hvor man - til den tid - årligt kan udbetale udbytte op til bundgrænsen og derved minimere udbytteskatten til 28%.

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bent

 

Kan man ikke også bare lade pengene stå i ApS''et og lave udbetalingerne som en form for pension ?. Skal det være et holding-selskab for at gøre det ?

Lone

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
For lige at svare på spørgsmålet:

Jeg er ved at få stiftet Aps - og ja: med holding dvs. 2 x Aps.

 

I øvrigt stiftes det af min revisor.

Martin
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Samme her, har holding med datterselskab.

Er helt enig i Bents betragtning, og da det ikke koster dobbelt egenkapital, ville jeg ikke tvivle.

For mig var vigtigste argument at jeg kunne trække udbytte op som jeg så kan investere i andre selskaber.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-09-2006 17:50:40 Forfatter: Lady_Godiva
Hej Bent


Kan man ikke også bare lade pengene stå i ApS''et og lave udbetalingerne som en form for pension ?. Skal det være et holding-selskab for at gøre det ?

Lone


 

Det er helt korrekt, og derfor bør der - som jeg er var inde på før - også være andre argumenter end det at spare op for at etablere et holdingselskab. Eks. salgsmuligheden og muligheden for at slanke driftsselskabets egenkapital så det bliver nemmere at tiltrække partner/investor-emner, hvis det er aktuelt.   

 

Iøvrigt: Taler vi indskud på pensionsordninger via selskabet er det faktisk afgørende at det ikke sker fra et holdingselskab men fra et driftsselskab. Forudsætningen for at selskabet med skattemæssig virkning kan foretage sådan et indskud er at hovedanpartshaveren har en arbejdsindsats i selskabet. Det har vedkommende ikke i et  holdingselskab  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
kan en anden fordel ikke være at man kan risikominimere ved evt. erstatningskrav mod virksomheden.

Hvis aps foretager handling som ender ud i et erstatningskrav, så er de værdier som er flyttet i holdingselskabet vel sikrede?

 

Mvh

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Ja...det har du ret i.

 

Jeg har været ude for denne problemstilling med en tømrer jeg har som kunde, hvor der netop grundet

 

det af dig anførte blev oprettet et holdingselskab.

 

/Peter

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er lige den hage, at selskaberne skal revideres, hvis man bruger holding-modellen.
Side 1 ud af 3 (29 indlæg)