SEM betyder Search Engine Marketing.
Det eneste sociale medie jeg bruger er Amino.
Årsagen er ligetil - det er her jeg finder inspiration, hjælper, og får da også en kunde herfra i ny og næ.
Grunden til at jeg tror at debatten er død er i mine øjne fordi jeg vurderer det som alt for omstændigt at få kunder via sociale medier sammenlignet med Google.
Årsagen er meget simpel: Google har gennem årene fået udviklet verdens mest sofistikerede "målretningsmaskine" der med en skrræmmende præsicion gør det mulig for leverandør og kunde at finde hinanden.
Denne målretning kan de sociale medier slet ikke hamle op med. Jo, i visse tilfælde, nemlig når man sælger produkter, som "alle" skal have - såsom mobiltelefoner m.m.
Men jeg ser ikke meget ide i at "forstyrre" almindelige brugere i deres "privatsfære" for at tilbyde dem noget, de aldrig kunne drømme om at købe.
Så med risiko for at blive "slagtet" af andre så holder vi os til de ting der beviseligt fungerer og har gjort det i årevis.
Og hvis der er noget jeg tror på, så er det relevans (jeg skriver om det midt på siden) og konverteringer.
Venlig hilsen,
Christian