Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsloven

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Har lige et spørgmål, jeg diskuterede med en kunde tidligere....

Hvis man nu har en webshop (vi kalder den X), og så køber endnu en webshop (den kalder vi Y), for at integrere den i den første. Må man så sende en mail til alle Ys modtagere af deres nyhedsbrev om at de nu bliver lagt sammen med X og fremover kan de handle der? 

I og med det er modtagere af et nyhedsbrev mener jeg ikke det kan falde under reglerne om at spamme, men det er der altså delte meninger om, nogen der ved noget?

S

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 18:47

Hej Sansir

Hvis Y´s kunder har indvilget i at modtage nyhedsbreve, er der ikke tale om SPAM, som jeg ser det...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:48

det afhænger vel af hvordan de beskrevne betingelser er. du kan jo skrive at som modtager af X's nyhedsbrev kan de modtage X & Y's nyhedsbreve?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:41

Skelnes der ik mellem om man køber et firma eller man køber en mailingliste? Er ik helt sikker, men mener det er der forskellen ligger.

Så ved overtagelse af et firma, så må du gerne sende nyhedsmails ud til alle modtagerne, da de har accepteret dette.

Men køber du derimod en mailingliste, så må du ik, med mindre der står i betingelserne, at firmaet må sælge kundernes info til tredje part. Oftes står der på hjemmesider, at firmaet ik vil sælge informationernen, og derfor er en mailingliste = SPAM.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:23

Så længe mailen er en orienterende mail og ikke møntet på salg, er det vel ikke spam og derfor OK at skrive ud. Noget andet er, hvis der er tale om en række gode tilbud for at fejre sammenlægningen.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 11:59

Det er altid spændende at diskutere no spam aspekterne af markedsføring. Det er jo helt klart at mani ikke må sende mail og fax uden at have en tilladelse. Det er meget mere gråzone had salgsorientert materiale er, og der ses meget strengt på dette. (bøde ca 100kr/mail ell. fax).

Jeg har selv en tricky udfordring - jeg er ved at etablere en virksomhed hvor jeg skal have bygget nogle maskiner. Må jeg kontakte potentielle kunder pr. mail/fax/sms for at få input til designet af disse maskiner?

Uden at have et produkt kan det vel næppe være salg, meeeen...

Er der nogen der har den specifikke lovtekst?

Til det opbrindelige spørgsmål

(

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Så længe mailen er en orienterende mail og ikke møntet på salg, er det vel ikke spam og derfor OK at skrive ud. Noget andet er, hvis der er tale om en række gode tilbud for at fejre sammenlægningen.

Det ville i lægmands sammenhæng kunne forsvares at du sendte eks. skatteråd ud, men retten ville klart mene at du gjorde det og dine mange gode svar her inde, for at det skulle afføde et par kunder en gang i mellem - ergo være markedsføring med henblik på senere salg...

Der er dog en klar tilladelse til at du må sende mail til dine kunder på produkter beslægtede med hvad de køber i forvejen,. Du skal blot have unsubscribe funktion og respektere dette. Umiddelbart tror jeg at du skal bekymre dig om hvorvidt dine kunder mener du spammer dem mere end juraen. Det letteste er nok at lave oplægget og bede en jurist (med rådgivningsansvar) og at sige god for det.

MVH jens

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)