Hej aminoer.... :) Nu er jeg nået dertil hvor at jeg har udarbejdet min forretningsplan, forhandlede lejekontrakt og fået nogen gode aftaler med mine leverandører... MEN! Jeg skal buge 400000kr til mit projekt alt inkl. og ved ikke hvor meget sikkerhed banken syns jeg kan stille. Pengene er til opstart af APS, maskiner (til et trykkeri), er mindre varelager samt indretning. Er dog husejer, gift og har en udemærket indkomst. Men hvad en bankrådgiver/sælger tænker ved jeg jo ikke. Men hvad kan jeg forvente at de vil tilbyde mig i Rente? Hvor store vil omkostninger på et lån i den størrelsesorden typisk være? Og er der andre alternativer som kan betale sig selvom banken siger ja? Jeg ved godt at man bare kan tage i 10 banker og høre ad. Men jeg håber dog at i kan hjælpe med lidt "rå tal" så man ved hvor man nogenlunde står når man taler med bankmanden. Hilsen den forhåbentlige "snart" butiks indehaver |
Hej
Banken tænker på Sikkerhed , sikkerhed og sikkerhed.
her vil de se på din kones indtægt ( hvor langt kommer i for den hvis du i opstarten ikke bidrager med det store )
Du er husejer, så hvis der er fornuftig friværdi burde renten ligge fra 5 - 6 % og op.
Skal de have sikkerhed i dit hus skal du regne med stempel på 1,5% plus kr 1400 for tinglysning + bankens gebyr på 1 - 1,5%
Et alternativ kunne være pantebrevslån