Hej! Er der mon nogen af jer der kan hjælpe mig lidt. Jeg har kontakt til en udenlandsk eksportør af rød/hvidvin. Jeg har tanken om der måske kunne være et marked hos restauranter, hoteller osv. Men inden jeg i det hele taget gør mere ved tanken / ideen, ville jeg gerne undersøge om der var en "tommelfingerregel" om hvor meget avance en restaurant vil have på en almindelig flaske rødvin. Altså når jeg som gæst på restauranten giver 200 kroner for en flaske vin, hvor meget har de så givet for den. Og hvordan er det nu lige med moms? Pludselig bliver jeg i tvivl om der er moms på mit besøg på en restaurant. |
BMøllerC:Pludselig bliver jeg i tvivl om der er moms på mit besøg på en restaurant.
Momsen slipper du ikke for!
BMøllerC:Altså når jeg som gæst på restauranten giver 200 kroner for en flaske vin, hvor meget har de så givet for den.

Det er næsten umuligt at sige noget entydigt om hvilken prissætning der bruger. Ofter snakkes der om 4 -5 gange restaurantens indkøbspris.
Det vil sige at den vin som sælger for 40 kr vil ende ud i pris på 200 kr. på vinkortet.
Jeg har lige for sjovt tjekket et "københavner-sted" som har en del vine på kortet fra min hjemegn. Der holder ovenstående regel nogenlunde, men jeg har da også bemærket at den ene vin koster 10 gange, hvad vi som normale kunder betaler hernede....
Du skal vide at det er en meget hårdt marked du bevæger din ind på, hvis du kun har et vinhus. Hovedparten af de "spændende" restauranter har aftaler med de større importører, som kan dække et bredt spektrum af vinkortet. Hvis du kun har et vinhus bliver det meget svært med mindre det er et virkeligt tophus med masser af Parker-Points.