Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her et godt tilbud? Til dig!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Sidder lige og overvejer et lille side projekt..
- Vi har lige fået stort kontor og lagerplads. Da vi ikke bruger alt lagerplads giver det jo plads til at jeg kan starte mit lille side projekt.

En pakke service.

For de mindre webshops der ikke gider at sende de små pakker. Altså dem der sælger ting som kan sendes som maxi- eller storbreve (eller i den størrelse).

Hvis jeg nu tilbyder lagerplads, dag-til-dag ved alle inden kl. 15:00, ligger ud for fragt prisen, pakker med tilhørende emballage, sætter label på, og kører på posthuset med pakkerne.

Er fragt prisen + 50% af fragt prisen, alt 150% fragt pris en fair pris?

Er det for lidt, for meget eller hvordan?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:55

Hej Simon,

God idé. Godt hvis både du, og køberen af din pakkeservice kan få noget udaf det. Så er det perfekt!

Det syntes jeg er lidt svært at sige. Hvis vi snakker en der sælger slikpinde, som koster 3 kr. i porto, så skal han så betale 4,5 kr. Det vil du få svært ved at tjene særlig meget på. Men vi snakker vi størrere pakker der måske koster 50 kr. så bliver det lidt sjovere. Syntes stadig det er småpenge som det drejer sig om.

Du skal nok overveje en 'flat rate' istedet, og konkurrere på det. Fx. 10 kr. pr. pakke + fragten.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 01:03

Casper Blom:

Hej Simon,

God idé. Godt hvis både du, og køberen af din pakkeservice kan få noget udaf det. Så er det perfekt!

Det syntes jeg er lidt svært at sige. Hvis vi snakker en der sælger slikpinde, som koster 3 kr. i porto, så skal han så betale 4,5 kr. Det vil du få svært ved at tjene særlig meget på. Men vi snakker vi størrere pakker der måske koster 50 kr. så bliver det lidt sjovere. Syntes stadig det er småpenge som det drejer sig om.

Du skal nok overveje en 'flat rate' istedet, og konkurrere på det. Fx. 10 kr. pr. pakke + fragten.

Hej Casper,

Tak for dit indlæg.

Ja, nu er den mindste fragt dog 6,5 Wink (udover brev).
Derefter er pakker mellem 10,50 og 49  - Som nok skal give over 10 kr. i gennemsnit.

Og så tager det hellere ikke 10 sekunder at pakke en slikkepinde (ved jeg efter erfaringer).

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 01:04

Det lyder da rimeligt.. Hvis man ser på en webshop der ikke sender flere hundrede pakker hverdag, så er det vel også hurtig tjent hjem fremfor først at skulle finde varen, smide den i pakke, lave label også ned på posthuset.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:17

Simon:

Casper Blom:

Hej Simon,

Hej Casper,

Tak for dit indlæg.

Ja, nu er den mindste fragt dog 6,5 Wink (udover brev).
Derefter er pakker mellem 10,50 og 49  - Som nok skal give over 10 kr. i gennemsnit.

Og så tager det hellere ikke 10 sekunder at pakke en slikkepinde (ved jeg efter erfaringer).

Det var da så lidt :)

Det ved jeg godt, det var blot et eksempel. På en pakke til 6,5 vil du så tjene 3,25 kr. Når portoen kommer på +20 kr. kan jeg begynde at se en god idé i det, og ikke mindst en win-win for alle.

Jeg havde da straks benyttet mig af jeres service, hvis mine bolde ikke var lidt for tunge kan jeg næsten regne ud :)

Om det er en slikkepind eller en plade marabou med chokoladesmag (Simons joke :) ) tager jo stort set lige lang tid.. Men det er det med at finde varen, lukke kuverten osv.

Du skal bare overveje lidt ting:

Hvordan sender kunderne ordrerne til dig?

Hvad med returneringer?

Hvad hvis der er noget som forsvinder fra lageret?

Hvad sker der i forbindelse med indbrud? Brand?

Bare så der er styr på det, men god idé :)

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 01:18

bacardil:

Det lyder da rimeligt.. Hvis man ser på en webshop der ikke sender flere hundrede pakker hverdag, så er det vel også hurtig tjent hjem fremfor først at skulle finde varen, smide den i pakke, lave label også ned på posthuset.

Ja fordi for min synspunkt kræver det kun tid i det jeg lige pakker pakken. Om jeg skal have pakket en kasse til med breve gør mig ikke noget.

Så det tager ikke lang tid for mig, hvilket gør det utroligt billigt, men det sparer webshop ejere for en masse tid.

- Kan endda tilbyde at ligge slik og lækker chokolade/chips ved hver ordre Cool

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 01:25

Casper Blom:

Du skal bare overveje lidt ting:

Hvordan sender kunderne ordrerne til dig?

Pr. e-mail eller via vores eget taste system. (lige nemt for mig faktisk)

Casper Blom:

Hvad med returneringer?

Dem tager jeg vil bare ind og meddeler kunden?

Casper Blom:

Hvad hvis der er noget som forsvinder fra lageret?

Så det selvfølgelig vores ansvar og vi dækker

Casper Blom:

Hvad sker der i forbindelse med indbrud? Brand?

Forsikring ftw Cool

Casper Blom:

Bare så der er styr på det, men god idé :)

Hehe, tak, håber jeg lige kan få et par kunder, så kunne man jo bede en ven hjælpe også. Det jo helt hyggeligt, dream, dream..

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 02:22

Helt uden at have erfaring med den slags, syntes jeg det lyder billigt. : ) Specielt webshoppen der kun sender et par pakker pr. dag vil spare meget tid for få penge. Du kan nok også finde ud af noget mængde rabat til storkunder, så det også er attraktivt for dem.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 14:06

MichaelValentin:

Helt uden at have erfaring med den slags, syntes jeg det lyder billigt. : ) Specielt webshoppen der kun sender et par pakker pr. dag vil spare meget tid for få penge. Du kan nok også finde ud af noget mængde rabat til storkunder, så det også er attraktivt for dem.

Ja præcis, har du et godt råd til hvordan jeg får nogen kunder?

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 09:14

Trækker lige tråden op hvis nogen mangler detAngel

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)