Jeg vil sige at summasummarum er et glimrende system, til en rimelig pris. Jeg er glad for at bruge det og har meget lidt bogføringserfaring. Programmet er meget veldesignet.
Et aspekt du skal se på er dog også hvor stor din virksomhed formodes at blive, og hvordan systemet spiller sammen med andre værktøjer som eks. CRM systemer, korrespondance med kunder mv.
Summasummarum er godt men jeg ved ikke hvor meget integration der er let tilgangeligt (i.e. standard integrationer - som eks C5 har mange af)
Jeg ville vælge e-conomic! Dette system kan håndtere fakturering i udenlandsk valuta og du kan lave skabeloner til faktura layout mm. i flere forskellige sprog.
Man kan diskuterer om det er billigt. E-conomic koster minimum 149 kr. pr. måned ex. moms. Funktionaliteten i e-conomic taget i betragtning og sammenlignet med eksempelvis summa, så synes jeg personligt, at det er billigt. Det er jo en individuel sag og det afhænger af selvfølgelig af hvilket system du arbejder bedst / mest effektivt i.
Jeg vil anbefale dig at bestille en gratis prøveversion af eksempelvis e-conomic, summa og saldi og teste dem alle 3. Dvs. lav en lille case opgave til dig selv (med udgangspunkt i de administrationsopgaver du har i din virksomhed) og gennemgå samme case i de 3 systemer. Træf herefter dit valg.
Inden du tager stillnig til, hvilket bogføringsprogram du skal vælge synes jeg at du skulle kigge på WinKompas. Du kan downloade en gratis version af programmet på www.vismasoftware.dk. Programmet har alle de funktioner der skal bruges til at håndtere handel med udlandet. Du kan både vælge forskellig valuta, og systemet kan også lave listeangivelsen og intrastat indberetninger for dig.