Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyåbnet webbutik mangler hjælp!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer!

Dette spørgsmål er sikkert stillet før, men jeg håber at I vil være behjælpelig og give mig nogle gode råd! Kort fortalt er HairOutlet en lille webbutik som sælger hårprodukter. Web siden er lavet, men hvordan kommer jeg videre??? Her er mine spørgsmål:

Hvordan får jeg flere besøgende ?

Hvordan bruges Ad Words er det pengene værd og hvad er "normal" budget?

vil gerne have tilmeldinger til nyhedsbrev, gode fif??

Annoncer på damemagasiner / nyhedsbrev, er det dyrt og er det pengene værd ?

Andre gode råd???

Gerne ris / ros til www.hairoutlet.dk

Håber meget I gider afse tid til at hjælpe en nystartet og meget grøn!

Venlig hilsen

Lene Mejlvang

Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:16

Hej Lene.

Først og fremmest skal du overveje at udvide dine betalingsmetoder med kreditkort!

Du opererer på markedet for personlig pleje, hvor der er ret kraftig konkurrence - også på nettet. Hvad er det helt unikke ved din shop? Når du kan forklare det i én sætning, så skal du sende det budskab til markedet. Der er blodrødt på Google, så jeg er glad for du overvejer en multikanal positionerings strategi, men tænk først over din positionering inden du bruger penge på markedsføring.

Mvh

Jens Adamsen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:46

Hej Lene

For at starte med det sidste først:

Har du ikke et CVR-NR ? så få det på siden ( giver mere troværdighed), og specielt når du ikke har kort-betaling med. Du skriver du giver sikkerhed for bebaling - Hvordan ? Der er ikke sikkerhed for kunden, når de skal overføre via bank til dig.

Siden virker meget rodet på mig - specielt når du kommer ind på forsiden er det i mine øjne blot et stort virvar af produkter, og jeg kan ikke klikke på nogle af dem for at komme videre.

Mht. til din konkurrance bør du oplyse mere konkret at de tilmelder sig nyhedsbrev.

Der findes mange former for annoncering, og du kan jo starte med at tilmelde dig de mange gratissider der findes. Søg efter "gratis markedsføring", og du kan lægge annoncer ind kvit og frit.

Du kan lave posters som du hænger op rundt omkring i supermarkeder, klubber eller lignende hvor du får lov.

Google ad words, her vælger du selv søgeord som har relevans til din side. Prisen afhænger mest af hvor hård konkurrencen er på dine produkter. Det kan være fra 0,25 øre pr. klik til 10-20 kr.

Man kan forsøge sig frem med priserne, og så se hviken rank man opnår, og hvis du f.eks starter med 1 kr pr. klik, og kun opnår placering på side 2 , tja. så må du sætte klikprisen op.

Du kan selv sætte dit månedelige max du vil/kan betale.

Du kan jo starte med nogle af de gratis ting, men som Jens skriver, bør du arbejde mere med din side, strategi, evt. betalingskort før du overvejer dyrere former for markedsføring.

Held og lykke

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50

Hej Lene,

Billederne på forsiden kunne gøres klikbare, så de leder ind i webshoppen. Du bør nok også se på om de kan gøres mere skarpe - lige nu er de lidt grynede og farverne er ikke så klare. Det sker typisk hvis man gemmer dem i for dårlig kvalitet for at spare plads eller har dem indenom dårlige programmer som paint.

Og så skal du da have et større logo med mere bling-bling på :o) Der er ofte tråde herinde omkring logo'er, og du kan finde en billig grafiker ret hurtigt.

Rent lovmæssigt bør du nok også omformulere teksten under din konkurrence, så der direkte står at du har lov til at sende nyhedsbreve til dem, der tilmelder sig. Ellers er den hvist lidt på kanten, selvom de skal skrive "nyhedsbrev" i mailen.

Som Jens siger, så bør du udvide dine betalingsmuligheder. Kunder køber primært på nettet fordi det er nemt, sekundært fordi det er billigt. Så det hjælper umiddelbart ikke at presse prisen, hvis det er besværligt at handle hos dig. Hvis du ikke vil smide penge efter PBS, kan du overveje løsninger som micropayments.dk. De er måske bedst til kunder, der køber under 50kr, men du kan jo undersøge det.

mvh,
Peter

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:58

mejlvang:

Andre gode råd???

Gerne ris / ros til www.hairoutlet.dk

Udemærket side! 

Ud over de andres gode råd, så vil jeg forslå dig at bruge en mailadresse der feks hedder salg@hairoutlet.dk istedet for din egen private, det ser lidt mere pro. ud :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22

Hej Lene, ligesom alle andre, få minimum Dankort på din side -  jeg  handler næsten dagligt på nettet, og ville spring lynhurtigt videre til en anden netshop, hvis jeg kun kan betale med bankoverførsel! Synes også det er ærgeligt at man ikke kan klikke lige ind i butikken, ved at klikke på eet af forsidens produkter - men skal lige lede efter shoppen et par sekunder længere. Den ser nok lidt amatøragtig ud, med din private email adresse, ingen fysisk adresse, intet cvr nr, ingen betalingsmuligheder udover bankoverførsel. Mht marketing, kan du arbejde med dine tekster, søgeord, gratis links og komme langt uden at smide en hulens masse penge i Adwords. Læg flyers i fitnesscenteret, svømmehallen, biblioteket, og hvor du ellers får lov til at lægge dem. Tror ikke så meget på fysisk annonce i damemagasiner, før du har fået arbejdet på din hjemmside, så den ser mere pro ud. God arbejdslyst :-)  Mvh Pernille  

Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:09

Tak for jeres svar, det er virkelig noget jeg kan bruge til noget. Jeg skal overveje om hjemmeside stadig skal være hos Bricksite, det giver begrænsninger mht opbygning af forsiden, deriblandt klikke direkte ind i webshop. Også mht til firmaoplysning og dankort betaling er der noget at arbejde videre med. Jeg hænger jævnligt flyvers m.m. op i diverse supermarkeder og desuden været på marked, hvilket har givet respons. Salgsmaterialer har jeg fået lavet hos vistaprint. Endnu engang tak fordi I gider tage jer tid til at svare!

Venlig hilsen

Lene 

Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:49

Hvis du overvejer, at skifte platform - så kan jeg anbefale DanDomain (ref: www.shampooshoppen.dk). Det er E-handelsbureauet Wølund & Wraae, der har lavet den oprindelige shop. Se evt. reference på www.ehandelsbureauet.dk

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:02