Hvis du selv henter godset på vores lager (Kbh eller Århus havn), kan jeg klare det for 1.400 kr. + moms. Dette er baseret på søfragt (ca. 30-35 dages transit), og på INCO term FOB Shenzhen.
Der kommer vel forsikring på - så vidt jeg husker (men jeg kan tage fejl), overgår risikoen til køber, når godset kommer ombord?
Kirsten E:
Jan Klindt:
Der er ingen ekstra udgifter!
Der kommer vel forsikring på - så vidt jeg husker (men jeg kan tage fejl), overgår risikoen til køber, når godset kommer ombord?
Det gør der jo kun hvis køber vælger at tegne forsikring!
Rigtigt mange speditører glemmer at fortælle hvor lidt speditøren dækker hvis der ikke er tegnet en forsikring.
HUSK altid er tegn en forsikring på "Udvidende Danske Betingelser."
De fleste speditører tager alt for meget for en forsikring, brug istedet et forsikringsselskab normalt vil det kunne gøres for ,012-,016 % af forsikringssummen.
Det lyder også som en fornuftig pris, men du skal være opmærksom på hvornår dine vare er afskibet fra Kina? Rederierne har indført "Emergency Bunker Surcharge" pr. 1. juli, samt "Peak Season Surcharge" fra d. 1. august.
Det kan du have ret i, men forsikring er ikke en direkte ekstra omkostning (det er valgfrit for kunden). Forsikringen kan tegnes via speditøren, eller direkte hos ens eget forsikringsselskab.