Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma... lidt hjælp?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg overvejer at starte et lille kureer/flyttefirma som en slags fritidsbeskæftigelse!

Jeg er i forvejen lønmodtager med et job hvor jeg arbejder ca 2-3 gange om ugen, så dette vil kun være for at få tiden til at gå og samtidig få lidt kroner i kassen!

Det vil være et privatejet firma, og der bliver ingen ansatte udover mig selv sæføli.

Vil købe en personbil og få den på gule plader, og har efter en del overvejelse bestemt mig for at betale momsen på den for også at få privat glæde af den! Netop derfor vælger jeg ikke at købe en gulpladebil i varevognsstørrelse, hvilket nogen måske vil se som en lidt dum ting, men mit valg ændres ikke!

Konceptet vil være små flytteopgaver, alt fra de mindste småting op til et par flyttekasser af gangen i størrelse... og der vil tit kunne køres med kort varsel, da jeg ved dette ofte kan være et problem når folk ringer til et kureer/flyttefirma! Der vil kun blive fragtet "almindelige" varer, dvs kølevarer og andet der kræver specielle transportfohold vil sæføli ikk ku klares. Vil kunne køre i hele Europa...

Det var sådan lidt om hvordan det vil foregå! Og nu til lidt spørgsmål:

- Lønsumsafgift: Nu har jeg læst det igennem igen og igen på skat.dk og kan virkelig ikk finde ud af om det også kommer til at vedrøre mig? Er det også rigtig forstået at det kun vedrører firmaer som har en omsætning på minimum 80 klik om året?

- Havde tænkt mig at købe en erhvervslejlighed som en slags investering, kan det passe det, rent juridisk, er nok bare at være momsregistreret bare for at kunne købe sådan en?

- Og så et lidt simpelt sprøgsmål: Skal sæføli udstede en faktura til de opgaver jeg nu får.. nu er det jo ikk noget vildt og flot firma jeg får mig, så vil det umiddelbart være nok at købe sådan en lille blok i en boghandel (eller hvor man køber sådan nogen?) og skrive dem til kunden hver gang? Tænker også mere rent bogføringsmæssigt, når der skal indberettes til skat?

Det var sådan umiddelbart de spørgsmål jeg havde li nu, det andet sys jeg nogenlunde jeg har sat mig ind i... men hvis der er nogen der har gode råd eller andet modtages det gerne - selv kritik!

Kom friske...

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)