Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan sikre I jeres bærbar pcer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 20. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt meget over IT sikkerhed og hvordan jeg optimalt kan sikre min firma pc.
Min store frygt er at jeg mister min firma pc med alt data og en konkurrent finder den.

Hvad findes der af muligheder og hvad bruger I?
Jeg vil klart fortrække opensource løsninger da jeg ikke er stor fan af at skulle betale en masse for programmer ;)

Bruger I bios password på jeres pcer?
Krypterer I jeres harddiske?
Bruger I andre programmer til at sikre jer hvis I f.eks mister jeres pc?
Hvilken firewall/antivirus vil i forslå (helst opensource/gratis) 

Håber I gider hjælpe :)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 17:11

Det med at miste sensitiv data hvis du taber pcen kan du bruge truecrypt til.

Der er flere forskellige muligheder, som at dele harddisken i to og kryptere den ene del hvor du så gemmer din data. Plausible deniability, hvis en eller anden ville brække dine fingre for at få data kan du oplyse det falske password :)
Eller oprette containers hvor du også kan gemme din data.

Antivirus bruger jeg avast home til firewall har jeg router og windows firewall, det rækker fint til mig.

Ellers ved jeg at der findes "phone home" programmer du kan få til din PC i tilfældet af du mister den og de bare tænder den.

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra København S
Tilmeldt 20. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:24

tak
Lyder godt. Bruger du selv Truecrypt?

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 01:12

hvis har meget kritisk matriale på sin computer vil jeg til enhver tid forslå remote disk hosting...

intet ligger på din computer alt bliver hentet ved login og gemmes remote.

Gratis udgaver: f.eks. MS Live workspace

Thomas Kaarup

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 01:20

Hej...

Jeg har kendskab til en række virksomheder, som laver ting som skal sikres optimalt. Til dette bliver der brugt pc produenternes egne krypterings programmer. der krypterer harddisken på bios niveau, så styresystemet ikke kan startes uden kendskab til koden. jeg ved Lenovo har denne funktionalitet, ved ikke om der er andre producenter der har noget lingnende. Dette er typisk og gratis, da det er en service som producenten giver. Ved ikke hvor godt og hvor vigtigt sikringen er. For dette tager en del performance, da alt data skal krypteres og dekrypteres når det bliver brugt.

Dbh Kristoffer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:25

faldt lige over dette program http://www.pcphonehome.com, det ser umiddelbart godt ud (de har i hvert fald nogle fine testimonials), måske er det noget for dig også...

MvH

Simon Tørring

simontoerring.dk

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 06:45

G Data NoteBook Security kommer med en wirelås som beskytter mod tyveri af din bærbare samt muligheden for kryptering af data. G DATA TotalCare 2009 AntiVirus, AntiSpyware, AntiRootkit, AntiDialer - Firewall, AntiSpam, AntiPhishing, stop for reklamer og pop-op vinduer i browseren, sikker sletning af data samt sletning af spor i browseren og ekstra beskyttelse af børns tilgang til nettet. Backup, automatisk optimering af sikkerheden...

http://www.performanceonline.biz/?cat=g-data-g-data-notebooksecurity-da

Henvis til dette indlæg i kommentarfeltet på ordren - så giver vi 10% rabat!

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 07:48

Jeg ville vente et par dage og så købe Windows 7 når det bliver releases. Det indbyggede BitLocker giver dig kryptering af hele harddisken og det virker bare!

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:20

Du skal bare skrive tilstrækkelig ulæselig kode - der findes næppe bedre kryptering Big Smile

Spøg til side...

Risikoen for tab ved at en konkurrent får fat i dine data for sandsynligvis væsentlig mindre end risikoen og størrelsen af tab ved at du mister dine dat pga. harddisk nedbrud, tyveri, brand osv.

Har du overvejet en online-backupløsning? Af de store kan nævnes: mozy.com, idrive.com, carbonite.com.

Der findes sikkert mange gylde regler. En af dem er: Data skal lagres mindst tre forskellige steder på mindst to forskellige medier, og de skal placeres tilstrækkelig langt fra hinanden. Hvad sker der med dine data, hvis din bopæl brænder ned til jorden?

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 19:29

sIMON:

tak
Lyder godt. Bruger du selv Truecrypt?

Yup det gør jeg. Virker fortrinligt :)

og ja den kan kryptere harddisken før windows (pre-auth)  og så er det open source. + du kan selv vælge algoritmerne den skal bruge.

og hvis du ikke vil kryptere en harddisk kan du lave en 1GB container du smider tingene i og som du så mounter i windows, så popper den op som et ekstra drev. Den 1GB container kan du så flytte rundt som du vil, over på en USB key eller onlinebackup etc.

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)