Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dit syn på sagen...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig lige vende dit spørgsmål om.

Hvad er grunden til ønsket om, at de skal lave deres konservative hjemmeside om, når den virker efter hensigten ?

Godt debat indlæg Yes

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 16:36

Hej Glen,

Jamen lægen er fiktiv! Jeg fremsatte dette spørgsmål for at se folks reaktion. Vi er opdraget med at forskellige ting, personer, m.m. er sat i bås, f.eks ud fra titel.

Set ud fra hjemmeside:
Lægen = konservativ, Advokaten = Konservativ, Psykologen = konservativ.

Nyere fænomener:
Coach = knap så konservativ, Psykoterapeut = knap så konservativ, Alternativ behandler = knap så konservativ o.s.v.

Jeg savner ofte et overraskelsesmoment = friskt pust, når jeg bladre gennem diverse sider på internettet. De fleste brancher ligger sig op af hinanden (designmæssigt) og har ofte et indhold som kan læses overalt.

En sjælden gang imellem støder jeg så på noget som overrasker/provokerer positivt. Tag f.eks Hr. Dribling's ord på sin hjemmeside: Stjæler du? Det gør jeg. Lige nu stjæler jeg f.eks din tid mens du læser dette. Frækt og anderledes, ja verdensklasse hvis du spørger mig. Hvad havde han af grafik på sin side: en græsplæne, han driblede jo trods alt med ord!

Et tvist i sådan retning ville måske gøre at folk fandt ens egen side underholdende men også seriøs. Hvorfor? Fordi at det er gennemtænkt!

Kan ikke se hvorfor en læge, advokat eller andet ikke kunne benytte sig af en sådan fremgangsmåde/model i stedet for: Læge John Doe modtager patienter mellem 8 og 16. Ring til os og book tid. Hvis vi ikke svarer så læg en besk........

Anyways, er glad for denne debat - lad den endelig fortsætte :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58

Jo,  jeg giver dig ret i dine antagelser.

Men du har nok også lagt mærke til at alle læger taler på samme måde, alle advokater signalere at de er de klogeste, alle skolelærer er ens klædt og alle psykologer spørger altid "hvordan har du det så idag?"

Selvfølgelige generelisere jeg, I know.

Men disse faglige fælles træk, bruger vi andre "normale" som valideringspunkter for deres Autoritet. Derfor ser man også deres website er generelt er meget ens.

Jeg mener også, at der er plads til sjov og ballade i deres profilering. Men det er svært når disse personligheder er skolet til at have disse fælles træk, hvilket så også er en del af deres identitet. Derfor er de generelt ikke interesseret i noget nyt.

Men man kan jo være så fræk, at lave en samfundsundersøgelse om hvad folk syntes og hvilken betydning det vil have for dem, hvis disse autoritær faggrupper ændrede på deres profilering.

eller er jeg helt forkert på den ?

Tilmeldt 4. Jul 08
Skrevet kl. 17:10

Nej det er du vel ikke ;o)

Lad mig så vende den lidt om:

Verdensklasse kokke har altid (i min fantasi) været franskmænd i fine outfits. De har arbejdet på fornemme steder hvor maden koster kassen. En del har michelin stjerner. På trods af det aner jeg intet om dem!

Så for 5-7 år siden popper der en ung lespende gut med bumser og strithår op på tv. Han er kok, blander ingredienser med hænderne hvorefter han tørrer dem af i tøjet. Al madlavning foregår fra hans køkken i hjemmet og afsluttes med at vennerne spiser sammen med ham efterfølgende. Hans indkøb foregår med en scooter som transportmiddel og ofte i basarer eller andet. Ret primitivt og ikke specielt highclass når man tænker på kokkestandard.

I dag har han et emperium som ikke mange kokke kan matche. Dette er på trods af at han opførte sig stik modsat af hvad man måske kunne forvente.

Vi taler selvfølgelig om Jamie Oliver. Men hvad er logikken bag hans succes når han nu gjorde alt anderledes?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:16

Hej

Man skal jo ikke glemme at afstemme designet med folks forventninger. Hvis du forventer at lægen kan give dig en pille mod din hovedpine så du ikke skal forsømme dit arbejde, så nytter det jo ikke noget at du kommer til en hjemmeside hvor temaet er lagt op til at du får en recept på motion i Fitnesscenteret, fordi lægen gerne vil signalere at han/hun ved at din og andres hovedpine grundlæggende skyldes at i sidder for meget ved skærmen og rører jer for lidt.

Det kan også være at man skal i kontakt med lægen fordi man skal have noget at sove på, fordi man lige har mistet sit barn/kone/mor osv. og så er det ikke lige sikkert at sådan et "frisk fyr" agtigt look er sagen i lige den situation. Det samme kunne gøre sig gældende for advokater og lign.

Man skal heller ikke være blind for, at når man får tudet ørerne fulde af hvor vigtigt det er at skille sig ud, så kan det have sammenhæng med designbranchens ønsker om at kunderne ikke vælger billige templates, men unikke design som typisk er dyrere.....

Så det er ikke nogen fuldgyldig sandhed der gælder for alle brancher at man absolut skal skille sig ud, - istedet må man overveje hvordan man når flest muligt og støder mindst muligt i langt større grad end dét at skulle "spille moderne og være med på noderne".

Vil man gerne have fat i Tweet-generationen er der jo ikke noget til hinder for annoncering der hvor del-målgruppen befinder sig og så på del-målgruppens måde at kommunikere såvel visuelt som skriftligt, - men for firmaets hjemmeside gælder der altså andre spilleregler efter min mening.

Så jeg er på modstanderholdet.

/Michael 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22

Godt eksempel med min gode gamle ven Jamie Oliver.

Ja, er han ikke din ven? Hans tilgang til køkkenet har hjulpet mig mange gange , når jeg skal lave en lækker middag til date.. Stick out tongue

Sevfølgelig kan man ikke generelisere alle over en kam.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26

Eksemplet med Jamie Oliver er godt, men der er meget stor forskel på om du skal lære mig at riste kylling eller lave min forstuvede fod. Hvis du giver mig råd indenfor madlavning har jeg nogle basisfærdigheder og det værste der kan ske, er at min middag smager skidt. Giver du mig råd indenfor symptomer på en sygdom aner jeg sandsynligvis ikke ret meget om det, og i værste fald kan det gå meget galt.

Psykologer og tandlæger kunne måske gavne af at have en mere frisk og imødekommende profil, men det er stadig tilliden der skal være i højsædet.

Tilmeldt 4. Jul 08
Skrevet kl. 17:30

Nemlig, så hvorfor så ikke skille sig ud fra mængden? Min læge går f.eks i t-shirt og cowboy bukser, er han så uden for kategori?

Husker også plastickirurgen fra Sverige som opererede i Hawaii outfit. Utraditionelt men på trods af hans cirkus havde han massere af klienter og en tv serie om sig selv og sin klinik.

Hvorfor når han ud adtil så ud som en klovn?

Tilmeldt 4. Jul 08
Skrevet kl. 17:31

HUSK, lægen var fiktiv i mit første eksempel!!!!

Han er et af mange eksempler man kunne hive frem.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 17:36

Har læst mange og gode svar på problemstillingen. Jeg savner een ting. Et er hvad signal man vil sende, men i mine øjne er modtagere vigtigere. Hvad signal ville jeg forvente at få når jeg f.eks. besøger min læges hjemmeside.

Jeg er ikke imod twitter designet, men jeg er også midt i 30'erne. Hvad med gamle Hr. og Fru Danmark. Hvordan vil de opfatte signalet fra en læges hjemmeside hvis den ligner noget fra en børnebog?

Et design, om det er en hjemmeside, salgsbrev, brochuere osv. bør i mine øje afspejle det mine modtager vil finder "spændende"

Lige i denne sag vil jeg mod være på "det kedelige" hold i denne kamp

Thomas Kaarup

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)