Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dit syn på sagen...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kan et seriøst firma lave en hjemmeside med grafik ala Twitter.com ?

Hvis man f.eks tog en læge som eksempel: Ofte er alt design konservativt uden de store diggedarer. Ville du betragte det som et friskt pust hvis lægen gik ud ad disse konservative rammer og lavede et "twitter" look istedet? Eller ville du finde det plat og useriøst?

Nogen ville jo sige at forandring fryder mens andre aldrig ville acceptere forandring.

Hvad er din mening?

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 15:30

Hejsa.

Jeg ville helt klart synes det ville være fedt, hvis min læge fik sådan et site. Efter min mening er der mange brancher, hvor stilen allerede er lagt på forhånd, og hvorfor dog det? Det er jo næsten umuligt at kende forskel på dem i dag.

Jeg er i hvert fald tilhænger af sætningen: forandring fryder.

Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:34

Det er svært lige at opsætte en generel formel for hvornår virksomheder kan tillade sig at "bryde ud af de faste rammer".

Men hvis eksempelvis min læge lavede et design der mindede om twitter, så ville jeg synes det var fedt. Det afhænger vel i bund og grund af, om sitet - trods sit "sjove" design" - kan levere de informationer jeg har brug for, samtidig med, at det beholder sin troværdighed.

Men helt klart en sjov debat at få igang - glæder mig til at se hvad folk mener om sagen.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:35

Lige så sikkert som at tiden går, vil der være forandring. -Accepter det eller ej :)

Når jeg laver sites for andre, taler jeg altid med dem om det signal de ønsker at udtrykke. Og ønsker en læge at have et design som er lidt "barnligt" lige som twitters look, så vil jeg da betragte det som et friskt pust.
Det vigtigste for en side er altid indholdet og herefter designet. Så længe indholdet er relevant, sprogbruget seriøst, og væsentlige oplysninger er nemme at finde, så gør det ikke det store.

Men da en læges hjemmeside ikke er et underholdningssite, vil jeg nok anbefale en hvis balance i de store grafiske armbevægelser.

Vh

Dennis

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:40

Det kommer helt sikker an på hvordan det laves. Min umiddelbare tanke er at det ikke vil fungere ret godt. Når du skal have fat i lægen er det jo ikke blot fordi du sidder og hygge surfter på nettet. Så jeg ville som udgangspunkt aldrig lave det i sådan en design stil som twitter. Men holde det konservativt og seriøst.

Denras:

Det vigtigste for en side er altid indholdet og herefter designet. Så længe indholdet er relevant, sprogbruget seriøst, og væsentlige oplysninger er nemme at finde, så gør det ikke det store. 

Såfremt designet ikke er barnligt ved en læge side ville troværdigheden falde enormt, og så er det sådan set ligegyldigt hvad der står. Det er ikke teksten folk starter med at se når de kommer ind på en side.

Tilmeldt 4. Jul 08
Skrevet kl. 15:41

Fede feedbacks, andre synspunkter skal nok komme ;o)

Kunne eksempelvis også være advokater, tandlæger, psykologer m.m. Alt det som normat ALTID er ret kedeligt at bladre igennem på nettet.

Anyways, 3-0 til de positive Yes

Tilmeldt 4. Jul 08
Skrevet kl. 15:43

- og det gjorde der 3-1 :)

Det er ikke lige kvidrende fugle jeg tænkte på men cartoon stilen.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:58

Martin:

Det kommer helt sikker an på hvordan det laves. Min umiddelbare tanke er at det ikke vil fungere ret godt. Når du skal have fat i lægen er det jo ikke blot fordi du sidder og hygge surfter på nettet. Så jeg ville som udgangspunkt aldrig lave det i sådan en design stil som twitter. Men holde det konservativt og seriøst.

Denras:

Såfremt designet ikke er barnligt ved en læge side ville troværdigheden falde enormt, og så er det sådan set ligegyldigt hvad der står. Det er ikke teksten folk starter med at se når de kommer ind på en side.

Jeg er lidt uenig her Martin.

Netop for læger synes jeg det er tiltrængt med et friskt pust.
Signalværdi. -Har du en læge som er en positiv, optimistisk, humoristisk og rar fyr, er det da absolut relevant at have en hjemmeside der afspejler dette.
Jeg er helt enig i at det ville være katastrofalt om borsen.dk fik ændret deres side så den fremstod barnlig. Men netop læger, psykologer ol. kan nemt fremstå som alt for tørre. Hvilket er synd når det er mennesker som vi betror os til.
Så frem med det menneskelige. :)

Vh

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59

Jeg kan ikke se hvad min læge skulle med et cartoon-agtigt site. Faktisk kan jeg slet ikke se hvad han skulle med et stite. Hvis jeg skal i kontakt med ham/hende (jeg aner faktisk ikke hvem personen er uden at kigge på mit sygesikringsbevis), ville jeg ringe.

Til psykologer og tanslæger kan det måske virke som et friskt pust. Problemet er dog at det vigtigste i et design for en hjemmeside i den her kategori er tilliden. Hvis du går på kompromis med den tillid du vil lave med den besøgende for at få lidt flere farver på, mener jeg det hurtigt bliver farligt.

Men har du en anderledes tandlæge som f.eks. ham, der satte et fadølsanlæg op i venteværelset, kunne det måske virke positivt med noget anderledes.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04

Ja, hvis lægen er til det! Der findes jo også en kirke, hvor menighedsrådet ved restaureringen valgte at lave det farverigt, moderne og glad i udtrykket. Nogle er selvfølgelig imod sådanne forandringer, men de fleste synes som regel, det er forfriskende og dejligt.

Og en læges hjemmeside må da gerne afspejle glæde, så længe indholdet er læsbart og overskueligt, kan jeg ikke se problemer med det.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)