Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email til kunde lovligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har sammen med en anden person et enkeltmandsfirma og har et par produkter. Det ene produkt er gratis for kunder mens 2 koster penge. Jeg ved at man ikke må sende mails ud til pontielle kunder når man vil sælge noget men må vi sende ud til kunder at vi har et gratis produkt?
Tilmeldt 8. Feb 06
Skrevet kl. 15:37
Ved ikke om det har nogen betydning men det er kun til kunder som dette har relevans for at vi evt ville sende en mail.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 17:17
Martin
Tilmeldt 8. Feb 06
Skrevet kl. 18:36
jeg har læst tråden igennem men er stadig lidt i tvivl. For det produkt som jeg vil sende en mail rundt omkring er nemlig gratis og vil ikke koste en evt. kunde noget. Ved du om der er andre omstændigheder så?
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:45
Dato: 30-08-2006 18:36:03 Forfatter: Bakkers jeg har læst tråden igennem men er stadig lidt i tvivl. For det produkt som jeg vil sende en mail rundt omkring er nemlig gratis og vil ikke koste en evt. kunde noget. Ved du om der er andre omstændigheder så?

Jeg ved, at det ikke er det svar, du ønsker dig, men jeg vil ikke mene, at det gør nogen forskel om produktet er gratis eller ej. Du forsøger stadig at afsætte produktet til modtageren, og man må formode, at du i det hele taget har en kommerciel hensigt med udsendelsen af de pågældende e-mails. Dermed er det SPAM.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:21
Hvis du sender en mail til en person som ikke har bedt om den hvor du promovere et eller andet, uanset om det er gratis eller ej, så er det SPAM, medmindre den person har købt et produkt hos dig, eller at det er en ven, familie.

Dvs du må aldrig sende en mail til en du ikke kender personligt, eller har et forhold til, hvor du tilbyder noget som helst, uanset om det er gratis eller ej.

Mvh

Kim Sand Sørensen

Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:31

Kim har fuldstændig ret....
Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:55
Jeg vil bare lige indskyde - at det end IKKE er lovligt at sende mails til en kunde, blot fordi han/hun har købt et produkt til dig!! Personen SKAL med TYK streg under skal, give sit samtygge til at modtage mails - ja selv nyhedsbreve!! Endvidere SKAL der i en den mail der sendes til vedkomne fremgå meget tydligt, hvorledes kunden nemt kan framelde sig nyhedsbreve! Ellers er der tale om SPAM - og det er dyrt!

Min anbefaling - få kontakt til kunderne på anden måde i første omgang - f.eks. en løbende kampagne - f.eks. salgsbreve, postkort, eller ligende PR/Markedsføringstiltag, hvor du opfordre dem til at besøge din hjemmeside og melde sig til dit nyhedsbrev! Så er den hjemme - nu kan du fuldt lovligt sende mails til dine potentielle "kunder"!! :-)

Gods fornøjelse og held og lykke med projektet!

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 22:01
Jeg er næsten 100% sikker på at have læst på forbrug.dk at man gerne må sende en mail til en kunde, som har købt et produkt, kunden skal dog som du siger have mulighed for at framelde sig MEGET nemt.

Men hvis en kunde ikke skriver ja til at modtage et nyhedbrev/email med tilbud eller lignende, ja så er han eller hun måske slet ikke en person som er specielt interessant for dig, da du vil skulle bruge alt for meget krudt på mersalg til denne person.

Derfor hold dig til at opbygge en email liste af høj kvalitet, det vil sikre dig flere loyale kunder, og bedre ROI på dine kampagner i sidste ende. Det er ikke meget ved at indsamle email adresser på folk som alligevel ikke gider modtage dem, og derfor opfatter dem som SPAM, og måske endog blokere dem, måske endda gennem Martin T''s Spamfighter ;-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 22:10
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)