Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejde og økonomi

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Jeg er ved at opstarte en internetportal sammen med en bekendt, hvor der bl.a. vil blive solgt annonceplads, for til gengæld at kunne holde brugen af sitet gratis for vore brugere. Vi kender blot hinanden og er ikke på nogen juridisk måde en sammensat enhed.

Er der nogle af jer, der ved hvordan vi i praksis sørger for afregningen af annonceplads, uden at vi skal til at fakturere hinanden internt? Det jeg mener er, at da jeg er den eneste der har CVR nummer, og vil være den der i praksis sender regningerne, så vil jeg skulle holde styr på alt det med moms af disse beløb, og på en eller anden måde vide hvor mange penge hhv. omkostninger og indtægter, der er akkumuleret, selvom vi begge deler indtægter og omkostninger fifty fifty.

Kan I følge mig, og har I eventuelt et par kommentarer til problemstillingen?
Mvh
Steen

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:13
Hej Steen

Først velkommen på Amino

Bare et lille råd.

Tillid er ogdt, en kontrakt er bedre

Gå til en advokat og få lavet en kontrakt mellem jer som lige dækker, den måde i har snakket om at gøre jeres forretninger på.

Venligst

René Buch

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:23
Umiddelbart vil jeg mene, at det nemmeste/bedste ville være at oprette et nyt CVR nr. til projektet, og så skrive begge jeres navne på registreringsblanketten. Og ja, så lav en kontrakt mellem jer som René foreslår.

Held og lykke med projektet!

mvh Carsten
Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:34
Hi guys.

Jeg regnede næsten med at I ville sige det :-) Vi har selv vendt tanken tidligere. Vi forventer selvfølgelig at det vil komme til at gå godt, for ellers havde vi skrinlagt konceptet tidligere, men jeg tror alligevel vi venter lidt med at lave nyt firma, indtil vi har konstateret om det går som forventet....

Tak for jeres kommentarer :-)
Steen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)