Enten skal du købe flere kort eller også skal i alle se det samme i hele huset. Jeg kender ingen løsninger til fornuftig pris der kan sørge for at du selv vælger hvad du vil se på hvert enkelt apparat. Det er røv sygt, men sådan er det.
Det er altid et dilemma med sattv - man kan ikke nøjes med enten Viasat eller Canal Digital.
Jeg købte for ca. 4 år siden en Force satellitmodtager som både kunne tage Viasat og Canal Digital. Der var ikke noget abonnement, så jeg var ikke bundet af noget selskab - til gengæld fik jeg heller ikke tilskud til modtageren og betalte fuld pris (ca. 4.000 kr.). Jeg vil dog ikke anbefale Force da jeg har haft mange problemer med den. Strømforsyningen har en konstruktionsfejl og den fryser jævnligt i softwaren. Måske det er blevet rettet...
Martin, det gælder jo kun for de kanaler der kræver kort - ikke de 2-300 gratis kanaler. Til det skal der, som jeg forstår det, blot denne ekstra boks til, til hvert TV (på de 6-800 kroner).
En anden løsning jeg har overvejet er en web-streaming. Det er vist SlingMedia der er førende med den slags, og Viasat kommer faktisk snart med en version tilpasset deres net (prisen i omegnen af 2500). men med 4-5 fjernsyn er jeg bare bange for at det æder for meget af min båndbredde, som jo også skal bruges til andet. Men jeg overvejer stadig ...
I forhold til streaming, så tjek iøvrigt lige www.orb.com ud - det er satme temmelig vildt. Med denne (gratis) service kan du streame lyd, billeder, film og TV fra din egen maskine (lige meget hvor den er, eller flytter sig til) til en hvilket somhelst web-enhed. Den måler selv din båndbredde og sender i et format du kan fange. Lidt vildt! :)
Jeg er ved at flytte til et nyt hus hvor TDC desværre ikke kan levere kabelt TV. Så derfor er jeg, for første gang i mit liv, i gang med at undersøge mulighederne på parabol/satelit TV markedet.
Såvidt jeg kan forstå kan man enten købe/leje hardware og kort fra en af de to kommercielle udbydere (CanalDigital eller Viasat) eller man kan opsætte sit eget anlæg. med sit eget anlæg kan man så se alle de gratis satelitkanaler, samt (evt) købe et kort fra en af de to ovenstående hvis man vil have adgang til de betalte kanaler også.
Men jeg er langt fra sikker på hvad jeg skal vælge ... Her følger nogle af mine krav/ønsker
Vi skal kunne modtage de vigtigste danske kanaler (DR1, DR2, TV2, Zulu, TV3 og TV3+ osv)
Vi vil helst gerne kunne modtage de bedste udenlandske kanaler (f.eks. Disney, CNN, BBC osv)
Vi har flere TV apperater i huset, som helst skal virke (pt.: stue, kontor, køkken og soveværelse x2)
Jeg gider ikke ofre en halv bondegård på det :)
Er der nogle her som har nogle gode råd? Eller endnu bedre, er der en Amino som handler med det her, og som måske kan varetage installation og det hele?
Hvis du kan undvære TV# o.s.v. er Canal Digital godt. Vi havde to recivers en med kort til mange kanaler og en kun med lokalkort DR 1+2 Zulu, Charlie kanal 4-5 på denne måde kunne vi dog veksle mellem programmerne.
Hvis du ikke kan finde et godt rabat tilbud kan du købe mine 2 bokse og en 120 cm parabol med to hoveder til Canala Digital billigt. Så skal du selv købe kortene og selv afhente det her i København hvor det fylder i kælderen
Ja, det er faktisk lidt uforståeligt for mig, at der ikke er flere satelit-pushere på markedet, som kan tilbyde ordentlig hardware der kan sikre at man kan se TV i flere rum. Jeg tror ikke jeg er den eneste der i dag har mange TV. Udover stuen har de fleste TV på soveværelset, noogle også på børneværelserne, og hvis man har arbejdsværelse er der også ofte et her, og så kommer køkkenet, hvor mange (mig selv inklusiv) gerne vil have en lille skærm, så man kan følge nyhederne (eller en eller anden idiotisk soap) mens man ordner kartoflerne.
Der MÅ da være nogle der kan leverer sådan en løsnin ...