|
Jeg er ved at flytte til et nyt hus hvor TDC desværre ikke kan levere kabelt TV. Så derfor er jeg, for første gang i mit liv, i gang med at undersøge mulighederne på parabol/satelit TV markedet. Såvidt jeg kan forstå kan man enten købe/leje hardware og kort fra en af de to kommercielle udbydere (CanalDigital eller Viasat) eller man kan opsætte sit eget anlæg. med sit eget anlæg kan man så se alle de gratis satelitkanaler, samt (evt) købe et kort fra en af de to ovenstående hvis man vil have adgang til de betalte kanaler også. Men jeg er langt fra sikker på hvad jeg skal vælge ... Her følger nogle af mine krav/ønsker
Er der nogle her som har nogle gode råd? Eller endnu bedre, er der en Amino som handler med det her, og som måske kan varetage installation og det hele? |
Hjælp: Valg af satelit TV og Parabol
|
- Viasat kunder har meget at klage over, både jfr. forbrugerrådet (prøv at søg på viasat) og da også et par mennesker der har viasat i min omgangskreds. - De små paraboler man får leveret med gratis hos både Viasat og Canal Digital er ikke ret gode, der sad heldigvis to store paraboler på huset da vi overtog det. Den ene bruger jeg og du skal være velkommen til at hente den anden Mikkel hvis du vil, så slipper jeg for at smide den på lodsepladsen. Installatøren jeg brugte boede på samme vej som jeg, det tog meget kort tid og blev alt sammen betalt af Canal Digital. Men jeg kan ikke tage TV3 og TV3+, samt TV2. Hvis man skal se tv på mere end et apperat skal man enten have mere end en parabol boks eller se den samme kanal på alle dine tv. Vi har også mere end et TV og det pisser mig mere end almindeligt af at jeg ikke kan se TV i soveværelset eller på kontoret, uden at jeg er tvangsindlagt til at se det samme som det min barslende kone ser i stuen. Med mindre at jeg altså vil investere i en dekoder ydereligere.... Men ellers har jeg haft udemærkede erfaringer med Canal Digital, vi har mistet signal en aften i ca. 15-20 min. siden vi fik det primo maj. Dog vil jeg sige at den tv-boks/dekoder man får med ikke er for nem at have med at gøre, f.eks. syntes jeg det er svært at flytte rundt på kanalerne og dens fjernbetjening er ikke for god. |
|
|
|
Et lille lys RØDT Ønsker du TV 3 og TV 3+ så SKAL du have Viasat. Jeg er tidliger kunde hos Viasat, alt er opsagt efter deres regler for mere end to år siden. MEN jeg modtager stadigvæk PBS opkrævninger fra Viasat tiltrods for talrige hendvendelser i telefon via brev og via min advokat, men intet ser ud til at virke efterhensigten. |
Venligst
René Buch
|
Ja, jeg synes også at jeg har hørt meget dårligt om Viasat, så dem er jeg sgu ikke så vild med at skulle i seng med. Så hellere undvære TV3 :) Jeg fik et tilbud fra en Satelit/Parabol mand i Jylland, som virkede meget fornuftig (www.sat-com.dk). Han kunne tilbyde en løsning, hvor JEg køber anlæget selv, med en parabol med to hoveder, digitalantenne, boks og hele dynen for ca 5k. Detrtil kommer så 6-800 for hvert ekstra TV jeg gerne vil have på (med selvstændigt valg af kanaler). Hvis jeg så får lyst til at bruge Viasat eller CanalDigital kan jeg købe deres kort, som passer med det foreslåede udstyr - eller bare nøjes med de 2-300 gratis kanaler der findes. Desværre liger han i Jylland, så han kan jo ikke lige klare installationen. Så, hvis der er nogle satelit/parabol-nørder blandt Aminoerne, så mid lige en besked, hvis det lyder som et job i kan klare :) |
|
Hej Mikkel Hvis jeg var dig så brug den tv-mand du kender og køb hans anlæg, sammen med multifunktionen til hvert tv for det vil du helt sikkert blive glad for, selv om han bor i jylland så kan du med sikkerhed godt få ham over til dig, for du kan jo tilbyde en eller anden tjeneste ydelse retur til hans firma, for den eksta tid han bruger på kørslen ik *S* |
Venligst
René Buch
|
Så vidt jeg har forstået det, så skal du kun bruge to hoveder hvis du vil modtage signaler fra to satelitter, hvis man f.eks. gerne vil have både Viasat og Canal Digital. |
|
Det med de to hoveder var vist for at kunne få fat i både de gratis, og måske senere dem fra AnalDigital eller Viasat. Jeg forstod det sådan, at de ekstra bokse (til 6-800 pr. stk.) er dem der gør at man kan se individuel TV på flere apperater. Men, jeg kan sagtens have misforstået 50 ting undervejs. Det er som sagt et lidt nyt område for mig :) |
|
|
Bliv gratis medlem