Men vi vil gerne have jeres hjælp til at finde ud af hvilke salgsargumenter vi bør lægge mest vægt på - dvs. hvilke af vores webshop-funktioner synes I vi bør fremhæve?
"Du kan være hel tryg med, at du får det bedste produkt med den bedste service, til den bedste pris".
Et eksemple.
Og ja, hvorfor ikke også sende dette signal på listen
Det ville jeg gøre, da der ingen andre der gør.
Besvarede jeg dit spørgsmål godt nok ?
Nu tror jeg at jeg kan se hvad du mener, så er mit problem bare at jeg ikke rigtigt tror det ville havde den store effekt. Sagen er den at der på markedet for webshop løsninger er rigtigt mange der i følge dem selv har den bedste service, mest udbredt system, bedste pris ... etc. Så problemet med dit forslag er at det højst sandsynligt enten ville være direkte forkert. Og jeg tror ikke kunderne hopper på det, bare fordi der står tryghed i sætningen.
Jeg køber dog klart din ide, om at tryghed er et væsentligt parameter for kundensvalg, men jeg tror den rette tilgang til det er mere at sætte sig i kundens sted og prøve at finde frem til hvad de frygter ved køb af en webshop løsning. Og så prøver at aflive frygten, gerne igennem testemonials.
F.eks. "Jeg havde glemt, hvordan man opsætte nyhedsbrev, men telefon support hjalp mig igennem på 5 min." Underbygget med navn, shop og billede.
Ja, du har ret, sætningen kan virke lidt kliche agtig. Men tag ikke fejl, at bruge ordet TRYGHED/TRYG i en sætning, skaber positive associationer i underbevidstheden på læseren. Dog er det vigtigt at forstå, at denne sætning vil ikke ramme købs-motivet hos læseren, men den vil understøtte de andre behovsmotiver man afdækker i ens kommunikation.
Det er godt at se, at du er bekendt med frygt-motivet
Det er et super godt eksempel på at skabe frygt og derefter afdække den i en sætning. Den afdækker frygt-motivet.