Den dag hvor det kører godt og konkurrenten mener at nu det på tid at lave sit "move" Med en million omsætning, mange år i branchen, kæmpe netværk, lukker han mit livsværk på få måneder/uger. Dette er skræk senariet. For at være på forkandt med dette, kunne det tænkes man lå forretningsideen på bordet hos konkurrenten og siger, her har jeg en ide som du ikke kan afslå, en ide som vil koste dig hånd øre at føre ud i livet, og som jeg skal stå for, altså et samarbejde. Eller Skal man bare go for it, og s*ide på konkurrenten :-) Hvad tanker har i haft, og har i overhovedet overvejet et samarbejde med jeres konkurrent ? |
Hvis du udvikler et koncept som konkurrenten kigger på og konkurrenten så senere kommer med noget bedre, er det så ikke fordi du har sovet i timen ved ikke kontinuerligt at udvikle dit koncept? Man skal ikke læne sig op af konkurrenterne, man skal faktisk næsten slet ikke kigge på dem, men udvikle et unikt koncept, som på den ene eller anden måde er bedre.
Husk på, at der er mange andre parametre end salgspriser og service, du kan vinde på. Der er for eksempel vareudvalg, indkøbspriser (og i øvrigt relationer til leverandører), logistik (i alle former), markedsføring og mange andre parametre at skrue på - så skru!

Du skal ikke lade dig kue af frygten. Vi har alle haft den (eller har den endnu), men den kan man arbejde væk. Jo mere og bedre arbejde du præsterer, desto mere vil du se at du vinder tærræn i alle forhold; også til kunder og leverandører.