Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er bange

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad sker der den dag man åbner sit livsværk og konkurrenten står på det andet gadehjørne og kigger med.

Den dag hvor det kører godt og konkurrenten mener at nu det på tid at lave sit "move"

Med en million omsætning, mange år i branchen, kæmpe netværk, lukker han mit livsværk på få måneder/uger.

Dette er skræk senariet.

For at være på forkandt med dette, kunne det tænkes man lå forretningsideen på bordet hos konkurrenten og siger, her har jeg en ide som du ikke kan afslå, en ide som vil koste dig hånd øre at føre ud i livet, og som jeg skal stå for, altså et samarbejde.

Eller

Skal man bare go for it, og s*ide på konkurrenten :-)

Hvad tanker har i haft, og har i overhovedet overvejet et samarbejde med jeres konkurrent ?

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:11
Jeg kan godt følge dig et stykke hen af vejen, men vil omvendt sige at man ikke mener at ens forretningskoncept er stærkt nok til at slå konkurrenterne (eller i det mindste skabe plads til alle), hvad skal man så med det?

Hvis du udvikler et koncept som konkurrenten kigger på og konkurrenten så senere kommer med noget bedre, er det så ikke fordi du har sovet i timen ved ikke kontinuerligt at udvikle dit koncept? Man skal ikke læne sig op af konkurrenterne, man skal faktisk næsten slet ikke kigge på dem, men udvikle et unikt koncept, som på den ene eller anden måde er bedre.

Husk på, at der er mange andre parametre end salgspriser og service, du kan vinde på. Der er for eksempel vareudvalg, indkøbspriser (og i øvrigt relationer til leverandører), logistik (i alle former), markedsføring og mange andre parametre at skrue på - så skru!

Du skal ikke lade dig kue af frygten. Vi har alle haft den (eller har den endnu), men den kan man arbejde væk. Jo mere og bedre arbejde du præsterer, desto mere vil du se at du vinder tærræn i alle forhold; også til kunder og leverandører.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:15
Da vi startede SPAMfighter for 3 år siden havde vi 200 konkurrenter, i dag har vi vel 350.
I denne måned slår vi omsætningsrekord med et salg på over 2 millioner kroner.
Fuck konkurrenterne, giv den en skalde og fokuser, så skal det nok gå.

Dbh Martin
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 22:32
Det lyder jo nemt nok ;-)

Prøver også at fokusere på mine egne ting, men når jeg sidder med en helt klar ide om hvordan jeg ville gøre som konkurrent, dukker det altid op.

Mit koncept holder 100%, det bare så let for konkurrenten at kopiere det og gøre noget ud af det, han har alt det som jeg ikke har som nyopstartet :-(

Nå jeg arbejder mig vidre :-)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:44
Godt gået, Martin ;-)

Der skulle lige lidt peptalk til og så var skuden atter på ret kurs.

hvis alle sagde "hva'' med konkurrenterne" ville der aldrig komme noget nyt.

Keep up the spirit.''

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:46
Dato: 29-08-2006 22:14:43 Forfatter: Martin Thorborg Da vi startede SPAMfighter for 3 år siden havde vi 200 konkurrenter, i dag har vi vel 350.
I denne måned slår vi omsætningsrekord med et salg på over 2 millioner kroner.
Fuck konkurrenterne, giv den en skalde og fokuser, så skal det nok gå.

Dbh Martin

Der reddede du min aften, der er mindst en mio mennesker der har fortalt mig at at starte et firma indenfor  webhosting i Danmark er selvmord..

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:46
Hvis du agerer efter, hvordan du tror, andre tænker, er du på glatis.

Hvis du agerer efter, hvordan du tror, andre tænker, at du tænker, er det værre.

Jeg har selv haft fornøjelsen af at blive overhalet af en mastodont. Det er ikke rart, og jeg måtte skrotte et projekt, som jeg kun havde haft udgifter på. Det lod sig simpelt hen ikke sælge, fordi den højtprofilerede og meget store konkurrent  valgte at overhale mit produkt. Men man finder jo ikke vejen frem ved at gå baglæns på forhånd. Så jeg måtte op på cyklen igen og træde lidt hårdere i nogle af de andre projekters pedaler.

Det er jo ikke sikkert, at din konkurrent vælger at kvæle dig.

Jeg har en bekendt, som lod sig opkøbe af den store konkurrent. Han måtte underskrive en 5 års konkurrenceklausul. Efter de 5 år er han på banen igen direkte i konkurrentens baghave - og han tjener penge på det. Måske lader han sig købe igen - måske kører fortsætter han med at stjæle konkurrentens kunder - hvem ved? Kun konkurrenten selv ved, hvordan han vil reagere på min bekendte.

mvh Hans

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:48
Da jeg blev selvstændig år for seks år siden, havde jeg en fantastisk idé til et website, som jeg ikke helt havde råd til at realisere. Jeg undlod at lancere den halvt, for jeg var sikker på, at en masse ville finde på at kopiere ideen lige med det samme. Flere år senere, efter at jeg selv havde skiftet forretningsfokus, så jeg nogle websites, der kom tæt på min idé. Og nu i år 2006 findes der vel en tre-fire stykker. Men ingen af dem er i nærheden af at realisere den idé jeg havde i mit hoved, selvom jeg stadig synes, den ligger lige til højrebenet for disse sider.
Min pointe er noget i retningen af, at den idé, jeg har i hovedet, ikke nødvendigvis ligger lige for andre at tænke magen til. Jeg kunne sagtens have lanceret min halve idé og kørt med den i mange år uden at nogen ville få "hele ideen". Og selvom nogen havde gjort det, ville der sikkert have været plads til flere af os i markedet.

Tænk også på, at din konkurrent formentlig også arbejder 50+ timer om ugen som de fleste selvstændige. Det er ikke sikkert de lige har tid og lyst til at gå i krig med et nyt sideprojekt.

Og tænk på, at hvis markedet kan bære jer begge, behøver du måske ikke lukke butikken, selvom konkurrenten hugger ideen. Hvis jeg stikker hovedet ud af vinduet, hvorfra jeg sidder og skriver dette indlæg, kan jeg næsten se seks skobutikker, de ligger klumpet op af hinanden. Men det betyder også, at hvis folk er på udkig efter sko, kommer de næsten helt sikkert forbi lige her, for her er der et godt udvalg, altså en fordel for butikkerne selvom de er konkurrenter.

Men derudover vil jeg ikke afvise din ide om at foreslå din "konkurrent" et samarbejde. Det er bare svært at gætte udfaldet uden at kende hverken dig eller konkurrenten. Men hvis du har ressourcer, energi og en god idé kunne du sagtens være en attraktiv samarbejdspartner for din konkurrent, hvilket kunne være en fordel for jer begge. Så du må da hellere forsøg det træk, end slet ikke at forsøge...

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 23:00
Kan det ikke være en fordel at kende ens konkurrent eventuelle "move" ? eller kan man vende det til noget positivt på en eller anden måde ?

Eller er der dømt falit på forhånd, hvis man går med sådan tanker.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 23:05

Tænk også på, at din konkurrent formentlig også arbejder 50+ timer om ugen som de fleste selvstændige.

Hva' faen ??? er du på deltid ...

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)