Jeg synes nu momselovens §28 taler lidt i Brians favør.
Jeg synes du er lidt grov Brian - jeg synes ikke det er særlig skræmmende om Peter skulle tage fejl her - for kroner og øremæssigt er det jo ligegyldigt og så er konsekvenserne af "fejlrådgivning" på dette område meget minimalt.
Men jeg ser frem til at finde ud af hvordan det ender - jeg laver personligt selv altid fakturaer på barterhandler.
Der er stor forskel på hvilke ydelser der kan være tale om. Her tænker jeg specielt på om der er tale om momspligtige ydelser vs. ej momspligtige ydelser, ligesom der kan være forskel på fradragsretten, såfremt der er tale om begrænset fradrag, fx. repræsentation.
Ja, det er klart :) Men prøver du at sige at man ifølge skat gerne må undlade at fakturere hvis to virksomheder leverer hinanden serviceydelser der f.eks. begge er momsede og fradragsberettigede for begge parter?
Jeg håber ikke også du bliver for nervøs på mine kunders vegne - jeg plejer at rådgive folk til at fakturere alle barterhandler uanset hvad - og det kan vel næppe være problematisk - men jeg indrømmer gerne at jeg rent faktisk ikke kender de specifikke regler på området. Jeg ser frem til at blive ekspert-barter-rådgiver når denne tråd er slut.