Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame på bilen?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
    Min afsætnings lærer og jeg sad i morges og snakkede omkring hvorvidt det var en mulighed, om man vil, kunne få større selskaber, eller også de mindre selskaber til at smide noget reklame på en bil.

jeg læste engang en artikel omkring hvordan 2 unge lavede samme nummer i USA på deres surfboard, skoletakse, bærbare computer til skolen og deres bil, og havde en flot succes, de kom til betale deres skole ved det i hvert fald :)

Så var det jeg tænkte om der på nogen måde kunne være idé i det i DK?

- Hvor stor ville sandsynligheden for at firmaer som Carlsberg, cocacola osv?

Det skal måske ikke lige være som denne : http://www.iconsix.com/northampton_motorsport/uploaded/coca%20cola%20car%201.jpg - men i samme stil med reklame..   

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 13:38
En dansk løsning findes på www.sponsorcar.dk, men udvalget af sponsorer er meget begrænset så måske er det ikke så nemt at få annoncører op af stolen på det område i DK.

Sad faktisk i aftes og tænkte på om ikke det kunne gøres bedre end sponsorcar.dk gør det.

Måske der var nogen der var med på sådan en idé

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:45
Konceptet du beskriver minder vist lidt om dette: http://www.sponsorcar.dk/

Der er altid en risiko ved denne type reklame, og det er, at det kan give dårlig omdømme for annoncøren. Hvis bilerne kører råddent, og folk tror at det er annoncørens firmabiler, så kan de godt virke negativt for annoncøren. Jeg mener faktisk at Bil Magasinet engang prøvede noget lignende, hvor de fik sure læserbreve fra stødte abonnenter som havde set Bil Magasinet køre uforsvarligt på offentlige veje. Men det var netop ikke deres biler, men folk som kørte med deres streamere. Jeg er ikke 100% sikker på at det var Bil Magasinet, men jeg er næsten sikker.

mvh Carsten
Tilmeldt 6. Nov 05
Skrevet kl. 13:49
Altså, jeg kunne godt tænke mig at prøve det af. ;) Jeg er frisk.. =) - Desværre har jeg ikke den store erfaring indenfor reklamer - Men jeg er da villig til at prøve noget nyt. Det er jo ikke alt man lærer i skolen. :) Har selv tænkt lidt på det noget tid, mest fordi jeg fik kørekort for noget tid siden. Og i morges havde jeg så lige den snak med læreren.

Tror du man kunne prøve bare at kontakte forskellige selskaber - startende lokalt?

Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:55
Jeg mener faktisk vi har haft diskussionen før herinde og synes jeg kan huske, at Jesper fra Mediamouse ikke var afvisende overfor at smide en hundredemand efter en streamer .

Ellers skulle man måske ligefrem lave et galleri over tilgængelige reklamepladser (Biler) oplysninger om kørte km., geografisk placering o.s.v.

så den interesserede annoncør kunne byde på den bil der passede hans målgruppe. Det være sig geografisk målgruppe eller udseende af bilen.

Måske jeg har fat i noget her

Tilmeldt 6. Nov 05
Skrevet kl. 13:58
Ups, ja det kan jeg godt se kan være en problematik. Der skulle man så lave en kontrak med tilsvarende firma hvor der skulle være noget med at hvis man blev taget i at lave bare noget der var en smule i strid med loven, ville man blive tvunget til at fjerne reklamen. Og havde man eksempeltvis fået 50.000 kr for den reklame, ville man afhængig af hvor længe og hvad der er sket kræve tilbage betaling?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:00
@Michael

Ja, og så kunne man differentierer priserne - lav pris på en gammel spand, og høj pris for en pæn bil

Iøvrigt kan man jo sagtens differentierer priserne alt efter hvor på bilen reklamen skal sidde. Nogle placeringer bliver sikkert set mere end andre. Eksempelvis bag på bilen. Der vil reklamen være synlig selvom bilen holder på en p-plads, når man holder i tæt kø etc.

mvh Carsten

Tilmeldt 6. Nov 05
Skrevet kl. 14:03
Altså, jeg skrev at det som for en annoncør ville være brugbart var

- Den geografiske location, altså hvor henne i landet kører bilen mest?

- Hvor langt kører bilen årligt? Er det kun bykørsel eller er det motorvej - altså kommer bilen udenlands ?

- Er målgruppen i området hvor bilen kører? - Hvor stor er målgruppen?

Jeg har, derhjemme, lavet en meget meget simpel, måske smågrim VW golf for Lacoste til et racer bil spil, ved godt det er et spil, men det var der det slog mig. Jeg vil godt prøve at lave en 3D af fx en volvo med et mærke eller en bil som typisk unge bruger (VW Golf, Honda Civic) med Coca Cola, Smirnoff, Carlsberg osv på hvis det havde interesse, men bliver nok først i aften og bliver ikke SUPER flot, men en skabelon :)

Altså, jeg kunne personligt godt finde på at skifte bilen (har en Passat) med en Golf som så fx er grøn med Tuborg / Carlsberg logo og slogan på. Og jeg tror generelt der er mange unge som er friske på det. Det skal bare markedsføres på gymnasierne, og jeg har også idéer til hvordan. Så jeg ville være interesseret i et samarbejde med dig, hvis du altså stadig har lyst.

Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 15:18
Dato: 29-08-2006 13:59:33 Forfatter: Carsten Jacobsen @Michael

Ja, og så kunne man differentierer priserne - lav pris på en gammel spand, og høj pris for en pæn bil

Iøvrigt kan man jo sagtens differentierer priserne alt efter hvor på bilen reklamen skal sidde. Nogle placeringer bliver sikkert set mere end andre. Eksempelvis bag på bilen. Der vil reklamen være synlig selvom bilen holder på en p-plads, når man holder i tæt kø etc.

mvh Carsten

Nemlig Carsten. Det var idéen med det. Jeg var allerede ved at kigge efter domæne .

Reklamebil.dk er desværre brugt på en ehm..... lign. løsning.

Tilmeldt 6. Nov 05
Skrevet kl. 10:04
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)