Hej Aminoer :D
Jeg skal snart i gang med en Magento shop og får i den forbindelse brug for ekspert hjælp af & til.
Hej Tony
Har brugt alt for mange timer på at få en Magentoshop op at stå. Du skal regne med, at Magento ikke er sådan at gå til selv med en del web-erfaring, og du derved bliver mere afhængige af programmører, end du har været vant til. De standardløsninger jeg har set - og købt - har været behæftet med en masse helt almindelige fejl og mangler, der burde være på plads fra starten. De danske oversættelser er skrevet i et meget dårligt og ikke korrekt sprog. Derfor regn ikke med at en standardløsning med dine tilrettelser går på plads i løbet af kort tid. Min Magentoshop virker stadig ikke, som den skal for at kunne give et optimalt udbytte. Det skyldes ikke kun mangelfuld programmering men også min manglende tid til at følge op fejl og rettelser. Jeg ville investere i et Magentokursus for at kunne lave mindre tilrettelser selv - og for at få en støre forståelse af Magento. Gør det inden du går i gang.
Mangler jeg har oplevet: dårlige danske oversættelser og forkortelser, manglende valg af leveringsmuligheder, ingen multi choice på fx. farver på produkter, ingen logoer på betalingskort, svært at få anden menu en standard topmenu, uforståeligt betalingsforløb for kortbetalinger, vanskeligt at få ændret baggrundsfarver over alt, fejlkoder på engelsk - det var sådan det jeg lige husker i farten.
Og husk at vælge Epay. Det virker. Ellers tror jeg på Magento og programmets muligheder.
PS: har lige opdaget en godt skjult funktion på Epay. Kunder kan betale varer uden om shoppen på et særligt betalingsmodul til kort. Vi har varer, der ikke er i shoppen. Undertiden beder vi om forud betaling. Det kan nu lade sig gøre. - Og skulle der komme en privatkunde på kontoret og vil købe direkte, kan vi også klare det - og det er gratis når man har Epay i sin shop.