Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger jeg mine guldmønter bedst…..?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


 


Håber I kan hjælpe.


 


Jeg sidder med en pose penge som skal bruges på at få solgt nogle flere af mine varer… Hvordan tror du at jeg bruger dem bedst ?


 


Skal jeg fortsat smide en bunke efter Adwords ?


 


Skal jeg forbedre mine SEO kampagner, som er voldsomt besværliggjort af at min side er bygget op i frames ?


 


Skal jeg hellere ofre, på forbedring på hjemmesiden ? og hvad skal der evt. gøres for at få flere til at handle ?
 

Skal jeg gå efter en markedsføring, som gør at jeg får så mange som muligt ind på hjemmesiden, eller skal jeg hellere forsøge at markedsføre os så vi rammer præcise målgrupper ?


Har bl.a. tænkt at lave en håndbog for nye haveejere eller lign, som skal sendes ud i nybyggede kvarterer.


 


I min opstartsperiode fik vi en del presseomtale, men jeg har ikke været god/dygtig nok til at vedligeholde interessen. (har nok brugt krudtet andre steder) – Skal jeg ofre her for at få mest ud af mine investeringer?


 


Har du et indspark til hvordan man kan få solgt nogle flere planter til de danske haver via www.plantetorvet.dk   eller gode råd til hvad og hvordan jeg bør bære mig ad med ovenstående


 


– HOLD DIG IKKE TILBAGE--


Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 

Jeg har en fornemmelse af at din målgruppe er ældre/Midaldrende menesker?

 

 

Jeg kan ikke komme i tanke om ret mange unge (Under 30) der har kolonihave eller intresere sig sønderligt for deres have generalt

 

Hvor imod jeg kender mange over 30 der går voldsomt op i det

Desværre kender jeg ikke ret mange over 30 der tør købe ind over nettet

 

Så jeg tror at du begrenser din målgruppe meget ved at sælge over nettet - Men jeg ved det ikke

 

Hvis det er tilfældet kunne det jo være en ide at finde en løsning så de ældre blev mere trygge ved at hanle

Måske sende varen sammen med et girokort - selv om det indebære en stor risiko?

 

JEg ved det ikke - det er bare en tanker fra en morgen grim bandit hehe

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjarne.

Sjovt at se dig her. :-)

Hvis jeg var dig, ville jeg koncentrere mig om AdWords - eller i hvert fald ikke skære ned på den annonceform for at hellige mig en anden. Dine produkter sælges primært via nettet, hvorfor det er vigtigt at folk kan finde dig.
Og AdWords virker - vi får omkring halvdelen af alle nye kunder herfra.

Ellers kunne du måske overveje www.pressekurser.dk. Det er ikke særlig dyrt, men særdeles effektivt. Jeg var på det i maj måned og har taget brug af de ting jeg lærte flere gange. Så måske er det bare det lille ''spark'' du skal bruge for at fortsætte med at benytte medierne som markedsføringskanal. :-)

Det var vist de få viise ord herfra i dag. Ha'' en fantastisk dag - vi tales jo nok ved før eller siden. :-)

De bedste hilsner,
CityCallCenter

Pouline Andersen

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flyttemand


 


Jeg forstår godt din skeptisk, og du har helt ret. Man skal helst være nået det stadie hvor man har et hus, der hører jo ofte en have med... Men faktisk oplever jeg ikke de barrierer som jeg også var blevet advaret om mange gange før jeg gik i gang med projektet i 2003.. Men jeg tror det er meget vigtigt at fremstå seriøs og også holde de aftaler man indgår med folk, så går det helt af sig selv.


 


Når det er sagt, ved man jo aldring om den måde man disponerer sine midler er de bedste, derfor syntes jeg Amino måtte være det rigtige sted til at få nogle gode indspark.


 


Også hej til dig Pouline,


 


Adwords er vores primære markedsføring til fordel for så mange andre afprøvede ting som sjældent har virket helt efter hensigten.. Men jeg ser en fare i at Adwords på sigt kan blive en for dyr løsning da det jo er en auktion, så efterhånden som alle virksomheder vil benytte sig af Adwords, kan betyde at prisen bliver så høj at det ikke længere kan forrentes i forhold til det antal kunder man får ud af de klik man får ud af Adwords.


 


Et pressekursus kunne være en løsning, men når jeg tænker tilbage på min gamle dansklærer som allerede opgav mine evner på det punkt på et meget tidligt tidspunkt, tror jeg at jeg vil benytte af andre med de evner... Noget for dig  ?


 


Også en god dag til jer derovre...



 

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjarne.

Hehe... tak for tilbuddet, men synes at jeg har rigeligt at se til i forvejen. Ellers tak. :-)

Skal du bruge en ekstern til kommunikation, kan jeg dog anbefale Uffe Erup Larsen fra kommunikationsbureauet Estime (www.estime.dk). Jeg kender ham gennem flere sammenhænge og kan kun anbefale ham. Desuden er der jo noget med at man kun skal gøre det man er bedst til og så betale sig for resten - måske er det ham eller en lignende person du skal have fat i.

Mvh,

Pouline

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjarne,

Spændende ide med din hjemmeside omkring haven - og JA, jeg er over tredive og tør også gode handle på nettet!!

Med hensyn til Adwords - jo, det virker helt sikkert, men det vil ene og alene ikke skabe større omstæning for dig!! Markedsføring er en kombination af mange forskellige værktøjer, som man skal bruge. Man skal selvfølgelig samle sig et mix der passer til ens segment/kunder - ellers er det nemt bare at smide en masse gode kroner efter en masse markedsføring ud i ingenting! Min anbefaling - lav en markedsføring/kommunikationsplan, hvis du da ikke allerede har gjort det.

Med hensyn til handel på nettet, så er det faktisk de 20-39 årige der står for langt den største del af denne. Faktisk har ikke mindre end 75% af denne aldergruppe handelt på nettet og de 40-59, er faktisk den gruppe der handler næstmest på nettet - således har 67% af denne gruppe handlet på nettet! Man bør så også kigge lidt på "hvilke produkter" der handles over nettet" - Her vil jeg tro at dit område hører under "andet". Dette område tegner sig for ca. 12-13% af den samlede handel på nettet. Kilde Danmarks Statistik: http://www.dst.dk/upload/bef2006e_001.pdf Men dette alene garantere, så ikke at det netop er dit segment af de årgange der netop handler på nettet.

Forbedringer på hjemmesiden - hmm, jeg lider selv under "frames", så kender alt det problematikkerne. Jeg overvejer faktisk at redesigne min site uden frames! Jeg havde f.eks. en pokkers hyr med google, da deres søgemaskine ikke er så glad for frames. Så her kunne du overveje om nogle af dine penge skulle bruges.

Ideer til at få mere gang i biksen!
Har du overvejet at lave en "have brevkasse" i en eller flere lokale aviser?? Det ville jo skabe interesse for dig som person og ikke mindst din web-site. Endvidere ville du måske her kunne få fat i en målgruppe, som ikke normalt ville finde dig på internettet.

Generelt på aviser og magasiner, så skal du gøre meget mere ved din presse. Når du laver nye tiltag, så skriv en pressemeddelse og send den til diverse medier - selvfølgelig helt specielt medier der henvender sig direkte til havefolket. Presse er et godt talerør....hvis man da kan få plads i spalterne - det er nemlig oftest det sværeste!

Du kunne jo også lave f.eks. en "postkortkampagne" henvendt direkte til havefolk - vi har lige lavet en kampagne for en softwarevirksomhed, der gerne villa have virksomheder ind på en bestemt hjemmeside! Det har faktisk været en stor succes allerede her 2 dage efter postkortet er landet hos modtageren. Nu er der jo så nogle der vil sige, at du jo primært skal hente dine kunder på nettet - det er også korrekt, men som jeg nævnte i starten, så skal markedsføring være en kombination af forskellige værktøjer - bare fordi man har en WEB-shop, er det efter min opfattelse ret naivt at tro, at man kun kan finde kunde gennem markedsføring på nettet!! Der er jo netop segmenter, som måske nok bruger internettet, men måske ikke lige har tænkt på at søge på nettet efter netop det du f.eks. tilbyder! Så er det man må hjælpe dem på vej, ad andre medier - såsom presse, artikler, brevfyld mv. Selvom om de ikke søger efter f.eks. haveartikler på nettet, betyder jo ikke, at de ikke er interesseret...bare de lige bliver hjulpet hen til hjemmesiden!!

Dette var ordene fra mig i denne omgang. Jeg håber det kan hjælpe dig bare lidt på vej. Ellers er du altid mere end velkommen til at tage fat i mig.

Hav en rigtig god dag



Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjarne

Jeg tænkte på, om du kunne samarbejde med nogle byggefirmaer. I øjeblikket står vi og skal til at bygge hus. Og der er der eksempelvis reklame fra HTH, kunne du ikke få en lignende aftale med nogle virksomheder, der bygger typehuse. Det eneste de forlanger er sikkert, at du skal give dem en vis procent af omsætningen, hvis de indregner dine produkter i tilbuddet.

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjarne.

Jeg har en unik kombination af uddannelser, viden og "hands-on-experience" i denne sammenhæng. Jeg er uddannet planteskolegartner for 12 år siden og har arbejdet en del i havecentre rundt om i Danmark. Herefter har jeg taget en markedsføringsuddannelse og har efterfølgende haft en karrierre i reklamebranchen. Idag er jeg selvstændig med to virksomheder indenfor reklame og markedsføring. Er du interesseret i at vide mere, er du meget velkommen til at besøge mine websider og ringe eller maile til mig. Jeg vil meget gerne give mit besyv med
Held og lykke med det!

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder her og tænker over....

Kan man virkelig OGSÅ købe planter på nettet.. det vidste jeg godt nok ikke..

Jeg sidder nu og tænker reklamer med bannere på sider som læses af alle.

eb.dk
bt.dk
qxl.dk
dba.dk

og alle de ejendomsmæglere du kan.

Eller gå offline, og samarbejd med ejendomsmæglere i din by / nabobyer og markedsfør dig via dem.

Lav noget som fanger og hæng det op i netto.

Jeg tror ikke adwords er det du skal bruge her..


Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


 


Jeg takker for de mange svar og jeg vil også tage flere af de gode forslag med i mine overvejelsers for den fremtidige annoncering.


 


Det som jeg egentlig bryder hjernen med for tiden, er om man skal fortsætte med at en aggressiv markedsføring for at lokke så mange som muligt ind på hjemmesiden..


Eller om man skal bruge kræfter/penge på at forbedre hjemmesiden, så den er mere tillokkende til at få folk til at bestille varer.


Eller om man måske skal udbygge det arbejde vi gør for at få vores allerede tilfredse kunder til at både genbestille, men også anbefale os til andre.


 


Naturligvis kan man ikke bare droppe markedsføringen, men jeg overvejer at drosle lidt ned og investerer mere på de andre punkter…..


 


PS. Er der nogen der ved hvordan man får fat i adresser til nybyggerkvarterer ?


Side 1 ud af 3 (24 indlæg)