Jeg synes I, som kritiserer ihærdige sælgere, skulle se på formålsteksten til den her del af forum:
Jeg har et godt tilbud til dig!
"Her kan vi tilbyde hinanden alt mellem himmel og jord. The sky is the limit.."
Der er mange nystartede iværksættere, som står og skal have fundet fornuftige priser på alt muligt.
Det gælder selvfølgelig også "iøjnefaldende" telefonnumre, lavpris tilbud på webudvikling, og hosting.
Jeg hilser i hvertfald ethvert seriøst ment tilbud velkommen, når det indeholder de nødvendige oplysninger, så jeg kan vurdere tilbuddet.
Når nogen sidder med en stak uregistrerede taletidskort med meget iøjnefaldende numre, som er lette at huske, ja så synes jeg personligt bare de skal se at få dem sat til salg.
Er der til gengæld ingen, der byder på et givent nummer, så må det efter min mening være fordi nummeret ikke er interessant nok..
Her hjælper jævnlige/hyppige "bump" ikke på min interesse for det tilbudte nummer .
Til de, der udbyder mobilnumre til salg for tiden, vil jeg foreslå, at følgende indgår i hver eneste tilbud:
- Nummer.
- Taletidskort, fastnet nummer eller..?.
- Brugt eller ubrugt
- Navn på den teleudbyder, som nummeret i givet fald er registreret til.
- Forventet minimumspris, hvis der er en.
- Sælges nummeret til højestbydende, eller forbeholder sælger sig retten til ikke at sælge til den med det højeste bud.
- Er pris inkl. eller ekskl. moms og kan der udstedes en faktura, hvis prisen er inkl. moms?
Ja, det var så bare mit indspark i debatten. 
Undskyld herfra til trådstarter for emne-hijacking.
Hav en god dag!