Hej venner, Sammen med en kammerat er vi ved at løbe et projekt i gang, der skal blive til et bureau som varetager handicaphjælp for borgere i vores kommune. Forretningsplanen er så småt ved at blive skrevet, men der er en masse ubekendte som jeg har svært ved at finde svaret på. Når en borger f.eks. får handicaphjælp igennem Handihelp.dk (bare et eksempel), så er jeg vidende om at kommunen han bor i betaler hele eller en del af gildet. Det jeg er interesseret i er hvor mange penge kommunen betaler per times handicaphjælp? Er der nogen der har nogen idé om satserne for dette, eller ved hvor man kan henvende sig? Jeg har forespurgt på Næstved Kommune med indtil videre uden resultat. Det er det beløb som kommunen betaler bureauet per time de har en handicaphjælper ude det drejer sig om, for lige at præcisere. På forhånd tak for hjælpen. Mvh |
Normalt er det sådan at borgeren ansætter en hjælper, som kommunen så aflønner.
Du kan læse lidt om det her : http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=jobb-handicaphjaelper#q4
Der er også en henvisning til en standardkontrakt, der sikkert også afslører noget om løn.