Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handicaphjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner,

Sammen med en kammerat er vi ved at løbe et projekt i gang, der skal blive til et bureau som varetager handicaphjælp for borgere i vores kommune. Forretningsplanen er så småt ved at blive skrevet, men der er en masse ubekendte som jeg har svært ved at finde svaret på.

Når en borger f.eks. får handicaphjælp igennem Handihelp.dk (bare et eksempel), så er jeg vidende om at kommunen han bor i betaler hele eller en del af gildet. Det jeg er interesseret i er hvor mange penge kommunen betaler per times handicaphjælp?

Er der nogen der har nogen idé om satserne for dette, eller ved hvor man kan henvende sig? Jeg har forespurgt på Næstved Kommune med indtil videre uden resultat.

Det er det beløb som kommunen betaler bureauet per time de har en handicaphjælper ude det drejer sig om, for lige at præcisere.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:07

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 15:09

Nu er der jo indført fritvalgsordning per 1. januar, så borgerne kan frit benytte de private tilbud. Jeg ved at min kammerat er ansat igennem et bureau, som kommunen så betaler. Det er hvor meget de betaler bureauet jeg er interesseret i at vide.

Det er stadig borgeren selv der ansætter - nu bare gennem bureau.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:01

Jeg kender et par socilarådgivere inden for handicapområdet i Århus. Har prøvet at ringe, men vender tilbage med et svar :)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:48

Som lovet ville jeg vende tilbage med et svar, men det var alligevel ikke helt så nemt at få satser på hvor store timebeløb et bureau må fakturere en kommunen.
Før en kommunevælger at bruge et vikar/hjælperbureau, så skal firmaet godkendes af den pågældene kommune, og der vil der blive set på hele pakken med kompetencer, priser osv.

Jeg vil anbefale at I kigger på økonomien i projektet og derefter finder ud af hvad en passende timepris skal være. Og hvis I føler I står med et godt slutprodukt, så præsenter det for den kommune hvor I vil udbyde Jeres service.

Vær opmærksom på at der er strenge krav og skarp konkurrence, og at kendskab til tracheostomi/respirator, sonde, pleje, omsorg, etik osv. er væsentligt.

Vh Dennis

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)