Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgiver eller Coach?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ville høre om nogen her kunne give en god reference til en rådgiver eller coach?

Grunden til jeg skriver begge er fordi jeg er i tvivl om hvad jeg helt præcist skal bruge, dette håber jeg dog at komme tættere på med denne tråd. En ting jeg er sikker på er det skal være Business relateret.

Så hvis nogen her kan præcisere hvad forskellen er på de 2 ville jeg blive klogere.
Har du så oveni købet nogle gode referencer ville jeg bliver glad.

Hvis der mangler info svare jeg ”næsten” på alt her Big Smile

/allan

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Coach : Hjælper dig med at tænke nye tanker, selv finde løsningen og gå efter det du virkelig gerne vil. Det tager 100 % udgangs punkt i dig selv og dine ønsker.

Rådgiver : Tager udgangspunkt i egne erfaringer og dig som person, og giver dig derefter sine råd til hvad du bør gøre.

Om du skal bruge den ene eller den anden afhænger af dig som person og hvad emnet er. (ud over business)
Ingen er afstående er bedre end den anden, det afhænger af situationen.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:34

Kenneth Boysen:
Coach : Hjælper dig med at tænke nye tanker, selv finde løsningen og gå efter det du virkelig gerne vil. Det tager 100 % udgangs punkt i dig selv og dine ønsker.

Hej Kenneth

Tak for forklaringen og vil tro det er en coach jeg skal bruge, igen ender det nok med begge dele. Jeg har lidt svært ved at forklare dette på få ord men lad mig prøve.

Jeg er selvlært indenfor IT og har arbejdet i branchen i 15 år,  i den periode har jeg arbejdet som freelance det meste af tiden, men har også prøvet kræfter med det store firmaer som IBM, HP og SITEL . Jeg har arbejdet for et par Danske mindre web firmaer. Mine kompetencer ligger ikke i salg og markedsføring. Jeg står så nu overfor en opgave som jeg faktisk ikke aner en pind om, jeg forsøger at bruge min sunde fornuft men det er ikke nok, så var det jeg tænkte på en coach / rådgiver.

Håber disse info kunne give et bedere indblik i hvad jeg søger ?

/allan

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 11:38

Hej Allan

Min generelle holdning til coaches, er at alle godt kunne bruge en :), men når det er direkte værktøjer til salg og markedsføring (altså viden) vil jeg klart mene du skal bruge en rådgiver. Eller endnu bedre, en rådgiver der coacher dig.

Det tror jeg ihvertfald vil hjælpe dig længst til at starte med.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:42

Hej Kenneth

Kenneth Boysen:
Min generelle holdning til coaches, er at alle godt kunne bruge en :)

Enig Yes

Kenneth Boysen:
Eller endnu bedre, en rådgiver der coacher dig.

Ja det er samme følelse jeg har spørgsmålet nu er så hvor man bedst finder sådan, hans pris skulle jo gerne matche hvad jeg vil bruge, jeg har ikke sat noget beløb af, men vil da gerne betale for det ingen tvivl, ønsker bare ikke at blive ruineret Smile

/allan

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 12:08

Hej Allan

Jeg kan desværre ikke henvise dig til nogen.

Hvis jeg var dig, ville jeg starte på biblioteket eller såmen bare på nettet. Hvis det er ren og skær viden du mangler, så er det ikke bare billigere, men også nemmere at gå til.

Om ikke andet, vil du blive meget klogere på HVOR du mangler kompetencer også vil et samarbejde med en rådgiver også bliver meget bedre.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:32

Hej Kenneth

Tak for dine råd Smile

Kunne det tænkes andre her måske har erfaring med brug af coach / rådgivere når vi snakker salg marketing ?

Høre jeg gerne fra jer.
/allan

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:00

Hej Allan

Ville sende en pm til dig, men er ikke åben under din profil. Send evt. din mail adresse til mig under min profil

Med venlig hilsen

Kim Kampp

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:02

Hej Kim

Hmm underligt jeg får da masser af pm' er skriver lige til dig Smile

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:51

UPDATE.

Jeg har nu kontakt til Kim som jeg er ret sikker på har hvad jeg søger Big Smile

Lytter dog stadig til gode / dårlige erfaringer med en coach / rådgiver.

Tak igen

/allan

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)