Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man sælge sine varer for?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

bags:

ja, i min situation har jeg designet en taske, som jeg har fået fremstillet uden moms for xxx antal kr.

lad os sige 220,- hvad er så den rimelige pris som butikker skal købe den for, samtidig med at jeg skal tjene på den?

Er dette din indkøbspris? Ellers er her et eksempel som du kan gå ud fra. Du kan dog tilpasse % som du vil.

Tasken koster 100 kr i indkøbspris + forsendelse til dit lager (dejligt nemt tal at regne med). Vi tager udgangspunkt i at du vil lave en mærkevarer, hvorfor du får en del reklame eller promotionomkostninger.

Din fortjeneste er derfor typisk 3-10. Vi tager 5 som udgangspunkt (igen nemt tal)

Din salgspris til butikkerne er derfor 100 kr x 5 (din faktor) = 500 kr.

Butikken tager varer og ganger den med 2,5, som er den typiske mærkevarer faktor. Dvs 500 kr x 2,5 = 1250 kr.

Så når jeg går ind i en butik står den til 1250 kr, som udsalgspris, men butikken giver kun 500 kr i indkøbspris (+moms)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:28

I virkeligheden handler det ikke så meget om at gange ud. (Hvis du skal gange, ville jeg mene, du mindst skal gange din produktionspris med 4, fordi du udgør "2 led" i kæden.). Men det handler om: Hvad skal prisen være, for at forretningerne synes, det er attraktivt at sælge dine tasker. Og hvis du har et nyt mærke, de ikke kender, vil de nok mene, at de skal tjene mere, end de skal på anerkendte taskemærker, eller også skal de løbe en mindre risiko: F.eks. kan du sætte minimumsordren meget lavt og superhurtig levering eller give nogle fanstastiske betalingsbetingelser. Det sidste vil jeg dog IKKE anbefale.

Du skal altså finde en "pakke" af pris og andre betingelser, som er attraktiv for de butikker, du vil have til at sælge taskerne. Og hvis du ikke allerede følger med i Martin Thorborgs podcasts, så kan jeg lige anbefale denne: http://thorborg.tv/branding-fundamentet-paa-plads.html om branding.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 22:37

Hej Bags

Velkommen til amino

Jeg ved ikke om du hedder bags, men hvis ikke synes jeg du skulle skrive dit navn i dine indlæg når du beder om hjælp hos nogle af alle de "søde" aminoer Surprise

Dit indlæg er aktuelt, da det dukker op med jævne mellemrum og jeg tror de fleste selvstændige løbende går og spekulere over dette. Jeg har skrevet lidt om hvorledes man prissætter på min hjemmeside til ganske fri afbenyttelse som du kan se ved at klikke her.

God fornøjelse

Kim Kampp

Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:17

tusind tak for alle jeres svar!

- nej min pris er ikke 220,- det var bare som eks. Jeg var egentlig bare nysggerig for at få at vide hvad "basis tal" man skal regne med, bare for ikke at virke helt blank, når jeg nu skal ud og sælge varen :-)

og hehe, nej mit navn er ikke bags, det var bare et hurtig brugernavn. Jeg er ked af hvis jeg ikke har præsenteret mig nok eller lign. men havde blot brug for lidt fakta :-)

Navnet er Pernille ;-)

Tak for jeres links, jeg vil straks suge til mig!

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:25

God arbejdslyst!! hvis salget skulle gå mod forventning skidt så beløn dig selv og hvis det går godt jamen så er det en belønning i sig selv.. det virker i hvertflad for mig og mine partnere hihi

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)