Jeg tror som sådan ikke det er ulovligt at sælge en gruppe.
Men du som køber ikke bruge gruppen til markedsføring, da modtagerne ikke har givet dig deres samtykke til at lade dig markedsføre dig overfor dem pr elektronisk henvendelse.
Den har vel en salgsværdi af 0,- kr., vil jeg tro.
Man kan jo bare oprette sin egen gruppe.
Eller måske har jeg misforstået dit spørgsmål ?
/Glenn
Det er selvfølgelig indholdene brugere, så mit spørgsmål går mere på om værdien pr. bruger. F.eks. hvis man man vil starte en ny gruppe, så ser det lidt dumt ud at der ingen tilmeldte er endnu, hvorimod hvis der allerede er 1.000 andre, så er det måske nemmere at få flere med.
Men du som køber ikke bruge gruppen til markedsføring, da modtagerne ikke har givet dig deres samtykke til at lade dig markedsføre dig overfor dem pr elektronisk henvendelse.
/Glenn
Det er da en lidt dum kommentar. Hvis du tror det er nemt at lave en god eller stor gruppe så syntes jeg du skal prøve. Desuden tager det arbejdstimer.
Jeg kan også selv gro agurker i min have eller fange en fisk i havnen helt gratis, men de har nu aligevel en salgsværdi
Jeg har personligt købt grupper eller købt adgang til grupper på facebook, der er dog MANGE ting du skal tænke på hvis du vil have det optimale ud af det, da du eller risikere at bide dig selv i bagdelen.
Så har Facebook da et problem, for jeg kan jo sagtens udnævne en ny officer, som kan sende ud til alle i gruppen.
Fordi at min bil kan køre 200 km/t kan jeg altså ikke tørre fartbøden af på producenten - Ligeledes er det ikke Facebooks ansvar at leve op til love og regler her i Danmark. Selvom forbrugerombudsmanden og datatilsynet forsøger at få dem til det.
Så nej, det er ikke facebook der får balladen, det er vedkommende / virksomheden der f.eks. overtræder markedsføringsloven, i det aktuelle tilfælde vil det være §6 der vil være din stopklods.
/Glenn
Det er da en lidt dum kommentar. Hvis du tror det er nemt at lave en god eller stor gruppe så syntes jeg du skal prøve. Desuden tager det arbejdstimer.
Jeg kan også selv gro agurker i min have eller fange en fisk i havnen helt gratis, men de har nu aligevel en salgsværdi
Jeg har personligt købt grupper eller købt adgang til grupper på facebook, der er dog MANGE ting du skal tænke på hvis du vil have det optimale ud af det, da du eller risikere at bide dig selv i bagdelen.
Hvordan har du skabt kontakten til sælger og hvordan ligger det prismæssigt?
Jeg har taget kontakten direkte over facebook. Prisen kommer helt an på hvor stor en værdi gruppen har for mig.
Værdien for mig har noget at gøre med størrelse (stort er ikke bedst) segmentering, og om gruppen er oprettet til kommercielt brug eller om det er noget du skal have gruppen til at acceptere efter salg/køb. Desuden har det også noget at gøre med om gruppen er en for lille målgruppe og her tænker jeg ikke på dem der er i gruppen, men på dem du skal sælge reklame til. Man skal jo også finde folk der vil købe en reklame plads og det kan være lidt problematisk hvis din gruppe er for folk der elsker kiwi frugter, du kan sikkert finde mange tusind der gerne vil være med, men hvor mange i danmark sælger kiwi frugter og vil reklamere for det.