Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan Gør i

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

TSF-Trading:

2. pris eksempel.

1stk palle fra rådhuspladsen kbh til århus. det er en kørsel der tager godt 3timer.

Pris hos en vognmand der har forsikring 1410kr ex. moms

vognmand uden forsikring ca. 700-800kr. ex moms

der er ca. 50% i forskel.

Som andre gør opmærksom på er der så tale om kurer eller fragt?

Forstået på den måde, at en palle til Århus fra KBH må da ikke koste over 800,-kr eks. moms hvis du giver fragtmanden/selskabet mulighed for at kombinere og levere indenfor 1-2 hverdage. Er det kurer virksomhed, så må det være klart at det ikke kan gøres for 800,-kr eks.moms.

Mvh Nicolai

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 11:52

vi snakker kurerkørsel.... men jo det kan jo gøres billigere...hvis man kombinere det.

-----------------------------------------------------

Det med en tilladelse til vognmænd med biler under 3500kg, så begrænser man klamhuggerne...

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TSF-Trading:

Det med en tilladelse til vognmænd med biler under 3500kg, så begrænser man klamhuggerne...

Hvornår er man efter din mening 'klamphugger' ?

For det er man vel ikke alene på baggrund af at man ikke har en transportforsikring?

Jeg kan ikke følge dit regnestykke med at der er en stor forskel i prisen baseret på forsikringen som du oplyser til at koste 5.000 p.a.

Det er klart dem som ikke overholder loven skal stoppes og der har vi vel færdselsloven, fødevarekontrollen til at godekende om du må transportere fødevarer eller andre myndigheder til eks. at give dig godkendelse til at transportere dyr, farligtgods osv.

Det vil være super med en tilladelse, men det er jo en administrativ foranstaltning der ikke ændre som sådan på prisen, men mere kan fjerne dem som overtræder loven - ikke at de presser prisen hvis de kan?

Hvis det skal være en reel trussel og have en indvirkning på prisen så skal der være de sammen forhold som for en alm. vognmandstilladelse og det vil betyde at du og andre med biler under 3,5t skal stille en garanti på tdk 150 eller mere. Det vil unægteligt betyde at dit produkt også fordyres.

Måske er der en mellemvej.

Vi vælger vores transportør ud fra om de kan leve op til vores høje krav til temperatur, fugtighed m.v. - og om der er en god service og naturligvis en fornuftig pris.

Vi sørger selv for forsikringen.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 12:24

man kan da ikke køre Århus - Kbh. som kurer for 1410kr. du er ikke sikker på at have returgods med så det bliver 600 km.

= 560kr. i disel og hvis kunden kun betaler broen den ene vej har du 660 kr til dig selv og bilen for 6-7 timers arbejde

så kan jeg godt forstå du ikke kan få det til at løbe rundt..

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 22:24

jeg kan godt få det til at løbe rundt uden de store problemer...

men nu var det mere at der nogle der kan gøre det meget billigere....og det er det jeg ikke forstår

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:37

hvis du vil fjene alle kalmphugger i 3500 kg biler ved at lave regler hvordan vil du så fjene alle klamphuggerne der har vognmandstilladelse i store biler over 3500 kg ?

kenneth

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 22:44

Nu siger jeg ikke man kan fjerne alt... Men det vil da blive lidt mere besværligt at bare starte et nyt firma op, hvis man har lavet noget dumt engang...

Men man kan minimere en del...

DTL vil komme med et udspil om det, men nu må vi se....

Men man kan ikke stoppe alt.... uanset hvad man gør...

Tilmeldt 23. Feb 09
Skrevet kl. 22:49

jeg tro ikke på at DTL forslag om at små biler får skiver i holder.

ikke fordi jeg syntes det er i orden at fuppe men at skårer så mange timer nede på de små biler vil ikke kunne lad sig gøre

kenneth  

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 22:53

Det er rigtigt... det med skiver...

Men det er da også farligt at en bil med Alukasse og lift føres af en træt chauffør.... her kunne man da godt lave et eller andet...

Men som jeg siger man kan ikke stoppe alt og alle med love....

Men der er nogle her i landet som nok ville blive stoppet hvis der kom et sæt regler på området....

Jeg har den mening at man er vognmand uanset om man har en lastbil på 20tons eller man bare har en alukasse på 3500kg.

Tilmeldt 23. Feb 09
Skrevet kl. 23:00

jeg kan godt følge dig er er helt enig og at hvis man kunne gøre noget skulle det oss gøres men tro det er meget svært

og i givet fald så skulle politiet håndhæve lover og de har alligevel ikke tid

kenneth

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)