Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går den her ved e-handel? Afkræve kunden et beløb ved ikke-afhentede varer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

På en hjemmeside har jeg fundet følgende i handelsbetingelserne:

"Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra XXX anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker udfra den valgte forsendelsesform. Leveringstid senest 2 uger efter at varen er betalt. Er varen i restordre vil det blive meddelt til køberen. Hvis varer bestilles, men ikke bliver afhentet på posthuset, vil kunden blive afkrævet kr. 150,- til dækning af omkostninger forbundet med håndtering af ordren."

Jeg er klar over, at kunden har krav på at få det fulde betalte beløb retur (vare + fragt ud til kunden) hvis kunden fortryder købet og returnerer varen. Men må man så afkræve et beløb for omkostninger forbundet med håndtering af ordren hvis varerne ikke afhentes på posthuset?

Med venlig hilsen

Helle Christensen

 

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et godt spørgsmål, man shops gør det. Men tror ikke det lovmed holdigt.

Har kikket lidt på forbrugerrådet hjemmeside og desværre står der ikke noget der om lige det emne.

 

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Helle Christensen:
Men må man så afkræve et beløb for omkostninger forbundet med håndtering af ordren hvis varerne ikke afhentes på posthuset?

En ikke afhentning på posthuset vil kunne sidestilles med at du har gjort brug af fortrydelsesretten. Man kan derfor ikke afkræve gebyr for håndtering af ordren.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)