På en hjemmeside har jeg fundet følgende i handelsbetingelserne:
"Leveringstidspunkt og transport Levering af varer fra XXX anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker udfra den valgte forsendelsesform. Leveringstid senest 2 uger efter at varen er betalt. Er varen i restordre vil det blive meddelt til køberen. Hvis varer bestilles, men ikke bliver afhentet på posthuset, vil kunden blive afkrævet kr. 150,- til dækning af omkostninger forbundet med håndtering af ordren."
Jeg er klar over, at kunden har krav på at få det fulde betalte beløb retur (vare + fragt ud til kunden) hvis kunden fortryder købet og returnerer varen. Men må man så afkræve et beløb for omkostninger forbundet med håndtering af ordren hvis varerne ikke afhentes på posthuset?
Men må man så afkræve et beløb for omkostninger forbundet med håndtering af ordren hvis varerne ikke afhentes på posthuset?
En ikke afhentning på posthuset vil kunne sidestilles med at du har gjort brug af fortrydelsesretten. Man kan derfor ikke afkræve gebyr for håndtering af ordren.