Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør jeg lave en virksomhed??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal på revalidering nu her fra august.

Men kan jeg samtidig med have en trading virksomhed uden at blive fratrukket i min revalidering og er det overhovedet legalt at have en virksomhed når man er revalident.

Hvilken virksomhedsform vil i anbefale så,   enkeltmandsfirma vil min første indskydelse så være, I/S?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:52

Se eventuelt lidt på nedenstående link

http://home20.inet.tele.dk/erikjappe/info/reva-virksomhed.htm

Det nævner flere muligheder for at kunne opnå støtte til at lave en virksomhed. Jeg ville tage det med til kommunen og se om du ikke kan sælge dem ideen og være en aktiv medspiller i din opstart.

Virksomhedsform - et enkeltmandsfirma kunne være en god start. et I/S kræver minimum 2 deltagere...

Held og lykke med det.

Henrik

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 17:55

nu mente jeg mere ved siden af uden deres hjælp, da jeg allerede har fået beviglet revalidering til 4 år uddannelse startende fra august.

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 17:58

Jeg vil anbefale dig at lave et SMBA. På den måde adskiller du din private økonomi med dit firma og samtidig betaler du 25% i skat af overskudet i stedet for person skat. Her skal du så huske at tage med, at du i et SMBA skal have løn og i princippet "ansættes" som alle andre.

Men der er mange fordele og kun få ulemper i et SMBA.

Held og lykke med det.

Diana Hardington

www.houseofsensus.net

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:02

Diana Hardington:
Jeg vil anbefale dig at lave et SMBA.

Et SMBA kræver deltagelse af mindst 1 person til? Nok betales der kun 25% af overskudet - men lønnen bliver ikke beskattet med kun 25% så I forhold til det opnås der ikke noget  som ikke kunne være opnået via et enkeltmandsfirma.

Henrik

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 18:04

Så vil jeg faktisk med et SMBA komme af med 70-75% hvis en lønning også skal udbetales?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 18:11

Hej

Som revalidend må du tjene penge ved siden af din revalideringsydelse, dog må du maks. tjene brutto 12.000 kr. om året, ellers nedsættes hjælpen.

/Michael

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 18:15

det er netop det jo, vil det så være muligt at holde pengene i firmaet og derved bruge det som en opsparing indtil engang min revalidering er færdig?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:21

Youstar:

det er netop det jo, vil det så være muligt at holde pengene i firmaet og derved bruge det som en opsparing indtil engang min revalidering er færdig?

Lav et enkeltmandsfirma og spar op i virksomhedsskatteordningen. Der betaler du en foreløbig skat på 25% af dit overskud. Umiddelbart set det ikke ud til at det opsparede overskud vil få indflydelse på din revalideringsydelse.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Nej men så vil jeg jo ved udbetaling have en udgift på 70% (25% i forløbig skat +  personskat på 40-50%) samlet,     så er guleroden jo ikke ligefrem så stor igen jo. skide statskasse kan man af og til tænke.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)