Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig branding igennem online profiler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive lidt klogere på personlig branding igennem online profiler. Personlig branding er jo super vigtig, men hvordan trænger man igennem og laver en anderledes profil.

Facebook, twitter og LinkedIn er nogle af de medier, mange mennesker, benytter for tiden. Men er det en fordel at have mange profiler? Jeg kunne forestille mig, at det kommer an på hvor meget tid man er villig til at lægge i det og hvilken branche man arbejder indenfor. Er den tid man lægger i profilerne, det værd i forhold til det man for ud af profilerne? Nu tænker jeg fx på netværk, forretningsmuligheder og personlig branding? Og er der nogle af medierne der er bedre end andre?

I forhold til den personlige branding igennem profiler, mener jeg det er vigtigt at have en god idé om hvad man udstråler. Desuden er jeg stor fan af enkelthed. Når der ikke er en masse ”udenomssnak”, men et klart og simpelt budskab. Derfor er jeg også gået i gang med at revurdere egne profiler og fokusere på det jeg kan bruge.

Men ville egentlig gerne bare høre hvordan I laver profiler og hvordan i bruger dem for at skabe opmærksomhed. Og hvordan I benytter jer af personlig branding igennem dem?

På forhånd tak og god sommer!

Venlig Hilsen

Daniel Delaney  

Venlig hilsen

Daniel Delaney

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36

Godt spørgsmål.

Det er jo et kæmpe område der kræver faglig viden og som afdækker et område så tykt som en bog. Så jeg kan kun anbefale at købe en bog om emnet, hvis du er seriøs.

Man kan ikke give et enkelt svar. Branding er ligeså omfattende om en forretningsplan.

Læs, lære og forstå...

Held og lykke Yes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:15

Profilsider giver ikke i sig selv nogen særlig personlig branding - det er bare sådan en slags avanceret telefonbog. Din personlige branding skabes først og fremmest gennem dine handlinger.

TV er nok det stærkeste medie for din personlige branding. Men inden du når dertil skal du have gjort dig "fortjent" til det - typisk ved at have markeret dig som en ekspertise indenfor dit felt, fået opmærksomhed på markante udtalelser, udgivelse af bøger, PHD-afhandlinger, nobelpriser osv.

TV-ringer tit til mig, fordi jeg gennem lang tid dels har fået markeret mig som en af dem der ved mest om søgemaskiner, og det der hører til, og dels fordi jeg er "nem" for dem at bruge, fordi det jeg siger er let for dem at klippe sammen til det de skal bruge. Det skal man øve sig ´lidt på :)

Og så en lille vigtig detalje - hvis du skal have en rigtig stærk personlig branding, så skal du også have nogle "fjender". Hvis alle bare synes du er "OK", så er der ingend er synes du er fantastisk. Der skal fjender til at skabe fans - og fans til at skabe et solidt personligt brand. Sådan lidt firkantet og fornklet sagt Cool

Og husk også, det tager tid og vedholdendhed at opnå resultater!

Fra Randers
Tilmeldt 12. Mar 09
Skrevet kl. 20:27

Mange tak for svarene, kan forstå jeg har lidt at arbejde med, men sådan skal det være. Den bedste lærdom kommer tit gennem selvstudier, så jeg vil da få fat på en god bog om emnet.

Den personlige branding kan man vel egentlig sammenligne med dengang man skaffede sig venner i skolegården. Det er umuligt at få alle til at synes om en, men bare de rigtige gør. På den måde vil der vel altid opstå nogle fjender.

Venlig hilsen

Daniel Delaney

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 13:49

Hej Daniel.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men du kunne også kickstarte dine selvstudier ved at opleve branding guruen, Martin Lindstrøm, når han besøger Danmark til oktober. Det foregår i Esbjerg og billetterne kan købes her.

God fornhøjelse med din branding proces. Smile
/Pouline

Fra Randers
Tilmeldt 12. Mar 09
Skrevet kl. 20:03

Hej Pouline,

Tak for tippet. Han lyder da som en meget interssant person. Kunne helt sikkert være spændende at høre hans foredrag.

- Daniel :-)

Venlig hilsen

Daniel Delaney

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 20:38
Fra Randers
Tilmeldt 12. Mar 09
Skrevet kl. 23:33

Hej Jørgen,

Tak for links, har fået lyttet dem. Især det sidste link er pisse godt ;-) Jeg synes da jeg fik svar på mit spørgsmål.

- Daniel  

Venlig hilsen

Daniel Delaney

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 16:48

Det var så lidt Daniel. Lyt eventuelt også til alle Thorborgs andre podcasts, som kommer vidt omkring branding, markedsføring og en masse andre spændende emner Wink

Dbh
Jørgen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)