Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop når man er under uddannelse

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vissenbjerg, Fyn
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er.

Nu har jeg gået og fundet ud af en hulens masse, fordi jeg har en del drømme angående webshops og lign.

Men er stødt ind i et muligt problem.

Jeg er under uddannelse og får derfor SU, samtidig med det får jeg så boligsikring (støtte til betaling af husleje) + tilskud til dagpleje, for min datter.

Vil jeg blive økonomisk ramt på nogle af de punkter hvis jeg vælger at starte en webshop op?
Det jeg mener er bare at bliver jeg ramt regner jeg ikke med at kunne få råd til det lige pt, da man ikke ligefrem bliver rig af SU'en. Regner heller ikke med at lave guldet i starten da alting kræver man skal få erfaringer og ideer der fanger forbrugerne. + jeg synes det vigtigere at holde pengene i firmaet i starten end at begynde at tænke løn til sig selv.

På forhånd tak.

Mvh.
Christian Hindkjær Duelund

Fra Vissenbjerg, Fyn
Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 02:12

Ingen der har noget viden om det ? :S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:07

Hej Christian

Fandt dette link fra google: http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/Sider/default.aspx

Håber du kan bruge det til noget.

Fra Dubai
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 03:09
Fra Vissenbjerg, Fyn
Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 02:34

I skal have mange tak for hjælpen.

Det med SU er vidst bare noget med man må tjene ca 3500 kr om måneden uden at blive taget i sin SU. Da jeg ikke har planer om at hive penge ud af firmaet de første 3 år ihvertfald frygter jeg ikke lige det så meget.

Derimod får jeg jo ca 3000 kr i boligsikring og 2000 kr i dagpleje tilskud, hvilket jeg bestemt ikke ønsker at blive rørt på. virksomhedsskatteordningen så ikke så let ud, men vil prøve at kigge igen efter nogle timers søvn.

Ihvertfald tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:18

Vil det sige at du modtager ca. 5000 i SU plus 3000 plus 2000 = 10.000 om måneden?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:31

jensjuul:

Vil det sige at du modtager ca. 5000 i SU plus 3000 plus 2000 = 10.000 om måneden?

Det gør han nok men så skal han også betale dagplejen til sit barn Smile

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43

Åh, sorry - det havde jeg ikke læst. Så trækker jeg bare mit indlæg tilbage :-)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:57

jensjuul:

Åh, sorry - det havde jeg ikke læst. Så trækker jeg bare mit indlæg tilbage :-)

Hej Jens

Det behøver du da ikke .... jeg syntes også det lyder lidt vildt at en studerende skulle få så mange penge udbetalt Smile

/allan

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:57

Om det er en netbutik eller noget andet har intet at sige, det handler om hvor meget du må tjene før du bliver trukket i SU. Regner du med at indskyde kapital i virksomheden, kunne du overveje at lave det som ApS, hvor du så blot ikke hiver fortjeneste ud til dig selv.

Virksomhedsskatteordningen er en anden mulighed, hvis du ikke ønsker at stifte selskab, men blot ønsker en personligt ejet virksomhed. Med denne ordning kan du lade din fortjeneste stå i virksomheden, uden at hive noget ud til dig selv privat.

Tag dog eventuelt en snak med en revisor om dette, da de bedre kan vurdere hvad der bedst kan betale sig. Ellers bare klø på, kan du tjene gode penge, skal der nok være nogle som har styr på det andet.

Forresten, lige en lille bog som nok kunne være noget: http://www.franciskaner.dk/about/bind-7-virksomhedsordningen

// Jesper Skov

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)