Hejsa, Jeg sidder i et firma jeg (vi) har etableret for 8 år siden, som arbejder med softwareudvikling. For 4 år siden har vi for en (offentlig) kunde udarbejdet et system (inden for Healthcare) som vi efterfølgende har ophavsretten på. Kunden har gennem længere tid opfordret os til at bringe løsningen ud til flere kunder og har også agiteret på vores vegne. Løsningen har (efter vores opfattelse) ikke haft tilstrækkeligt potentiale i DK da de lokale spillere står for stærkt og at kunderne i alt for høj grad er politisk kontrolleret. Igennem de sidste to år har vi undersøgt mulighederne for at eksporterer løsningen til USA og UK og mener at markedsanalysen og business casen hænger godt sammen. Jeg er netop hjemvendt fra USA og har både kunder og mulige samarbejdspartnere (resellers) med hjem, men kan se at en række kunder tøver med at købe pga. mangel på en lokal adresse el. samarbejds partner. Vi har overvejet flere muligheder for etablering i både USA og UK (Resellers, Agenter og egen organisation), men de indeholder hver især sine risici og muligheder, ligesom nogle muligheder kræver større investeringer end andre. Da jeg ser en række potentielle faldgrupper og ikke kan gennemskue alle risici (omfang) ønsker jeg kontrakt til nogen der har et kendskab til denne slags opgaver (har prøvet det før) og som kan hjælpe os med at undgå nogle af de mest oplagte fejltagelser. Jeg har tidligere snakket med både udenrigsministeriet og andre "kloge" hoveder i den omgang, men mener ikke at have fået tilstrækkeligt klare svar og vejledning. Vores relation kan være mellem en uforpligtende kop kaffe til et længerevarende strategisk samarbejde, mellem nogle et par flinke råd til et engageret partnerskab. Alt afhængigt af din kompetence. Med venlig hilsen Brian Palmund
|
Person med erfaring omkring eksport til USA/UK søges!
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)