Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Daytrading - Nogen der kan fortælle mig lidt?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Reed:

Tak! - Det tror jeg at jeg vil overveje.

Sidste spørgsmål.
Dengang og nu for den sags skyld, hvordan vælger du om du skal købe eller/og sælge - Læser du nyhederne læser analyser etc etc?
Hvordan vil du foreslå at jeg skal starte - jeg regner med at lægge 5000 ,- Også vil jeg se dem forhåbentlig gro :)

5000 kr er ik værd at starte med, med mindre du bare synes det er sjovt. Din investering vil drukne i omkostningerne...

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:36

Ja det er lidt svært at sige. Jeg tjener en del penge på Vestas som hoppe op og ned næsten ugentligt. Sjovt nok vidste jeg før andre at Vestas ville fyre en del medarbejder. Derfor solgte jeg en del af min beholdning. Men aktien steg Smile. Bare for at vise dig at aktien ikke altid gør det man forventer.

Læs lidt på http://www.euroinvestor.dk/ og prøv at samle så mange informationer så muligt. Desuden har NordNet nogle aktie "experter" som udtaler sig af og til. Du kan også se hvilke aktier de har.

5000 kr. er ikke så meget, men det er da en start.

Held og Lykke

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:38

Fashion-Seller:
Du skal nøje overveje hvordan du vil handle og hvilken risiko du vil løbe...

Som sådan ikke uenig med dig Fashion. Jeg synes det er en sund hobby, hvis man har pengene og det skader absolut ikke i en tidlig alder at holde øje med nyheder mv. for at holde sig orienteret om aktier.

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:41

Remydk:

Jeg har handlet aktier siden jeg var 16 år så det er ingen hindring.

Bare smid nogle penge ind og kom igang.

Jeg er stensikker på at have læst et sted i aftalen da jeg skrev den under at du ikke kan handle på dine egne vejne igennem nordnet hvis du er umyndig.

Men kan være jeg blander det sammen med mit pensionsdepot hos Nordnet..

Iøvrigt er processen lidt længere for at oprette et depot, pga. den store sikkerhed de har.. Som er thumbs up herfra

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 19:41

Remydk:

Det er helt rigtigt.
Men vil bare lige lege lidt med det for at se om jeg kan gøre noget med 5000 ,- :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:47

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:
Du skal nøje overveje hvordan du vil handle og hvilken risiko du vil løbe...

Som sådan ikke uenig med dig Fashion. Jeg synes det er en sund hobby, hvis man har pengene og det skader absolut ikke i en tidlig alder at holde øje med nyheder mv. for at holde sig orienteret om aktier.

Helt enig Henrik. Min pointe er bare at man skal opsætte nogle regler for sig selv som man følger, så grådigheden ik tager over og man taber. Nogle gange stiger de mere selvom man har solgt, men ofte vil man undgå de store kurstab, hvis man blot holder sig til strategien, og dermed tilsiddesætter grådigheden, som altid er der...

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:56

Remydk:

Ja det er lidt svært at sige. Jeg tjener en del penge på Vestas som hoppe op og ned næsten ugentligt. Sjovt nok vidste jeg før andre at Vestas ville fyre en del medarbejder. Derfor solgte jeg en del af min beholdning. Men aktien steg Smile. Bare for at vise dig at aktien ikke altid gør det man forventer.

Læs lidt på http://www.euroinvestor.dk/ og prøv at samle så mange informationer så muligt. Desuden har NordNet nogle aktie "experter" som udtaler sig af og til. Du kan også se hvilke aktier de har.

Held og Lykke

Det burde finanstilsynet måske kigge lidt på..

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:39

Fashion-Seller:

Reed:

Tak! - Det tror jeg at jeg vil overveje.

Sidste spørgsmål.
Dengang og nu for den sags skyld, hvordan vælger du om du skal købe eller/og sælge - Læser du nyhederne læser analyser etc etc?
Hvordan vil du foreslå at jeg skal starte - jeg regner med at lægge 5000 ,- Også vil jeg se dem forhåbentlig gro :)

5000 kr er ik værd at starte med, med mindre du bare synes det er sjovt. Din investering vil drukne i omkostningerne...

Jeg er enig med Fashion-Seller. 5000 er ikke helt nok. Omkostningerne er som sagt store i forhold til udbyttet vs. risikoen.

Omvendt skal du heller ikke investere mere end du har råd til at tabe - og lån aldrig til investeringer - husk at det kan få alvorlige konsekvenser, både at miste sin formue og så samtidigt skylde penge væk - især hvis man ikke har en supplerende indkomst til at afdrage med.

Men udover at det bliver meget omkosningstungt, så skal du være opmærksom på at mange aktier har et minimumantal man mindst skal handle af gangen.

Med 5000 kroner har du heller ikke mulighed for at sprede dine investeringer på flere papirer i forskellige brancher - således at du mindsker din risiko.

Anyways, så tag et kig på Dansk Aktionærforening. Der er en masse informationer omkring investering. Lav også en Googlesøgning på teknisk analyse (forkortet TA). Så finder du information om hvordan man kan evaluere om en aktie er billig eller dyr, om der er en opadgående eller nedadgående trend, om der er signaler der indikerer et trend-skifte osv osv. Een af de vigtige ting du skal lære er at sætte en "Stop Loss" grænse- men det kan du læse meget mere om derude....

Det kan være en rigtig god forretning at investere i aktier - men det kan altså også være en rigtig dyr fornøjelse hvis man ikke er opmærksom.

Held og lykke med dine investeringer - og ja - du skal gå i gang. Det er en fantastisk verden.

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 00:01

Remydk:

Sjovt nok vidste jeg før andre at Vestas ville fyre en del medarbejder. Derfor solgte jeg en del af min beholdning. Men aktien steg Smile. Bare for at vise dig at aktien ikke altid gør det man forventer.

Udover at det lidt lyder som insiderhandel - så kan man jo læse den information som at ledelsen i virksomheden holder meget kraftigt snor i omkostningernes i forhold til indtægterne, så set fra investors synspunkt er det ikke nødvendigvis et dårligt signal at der fyres medarbejdere. Efter min opfattelse er det faktisk ikke sjældent at aktier stiger når der fyres medarbejdere. Det er set både hos GN og TDC (så vidt jeg husker også SAS).

Men det skal naturligvis ses i den store sammenhæng. Hvis der samtidig kommer en kraftig nedjustering af forventningerne - så bliver det straffet - hurtigt og hårdt.

Udover det er aktieanalytikere jo noget hysteriske - så uanset hvad man tænker af snedige tanker, så skal der bare et lille hysteri til før alt vender...

Undskyld kapringen af tråden

mvh

Jan

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:05

Technocowboy:

Remydk:

Sjovt nok vidste jeg før andre at Vestas ville fyre en del medarbejder. Derfor solgte jeg en del af min beholdning. Men aktien steg Smile. Bare for at vise dig at aktien ikke altid gør det man forventer.

Udover at det lidt lyder som insiderhandel - så kan man jo læse den information som at ledelsen i virksomheden holder meget kraftigt snor i omkostningernes i forhold til indtægterne, så set fra investors synspunkt er det ikke nødvendigvis et dårligt signal at der fyres medarbejdere. Efter min opfattelse er det faktisk ikke sjældent at aktier stiger når der fyres medarbejdere. Det er set både hos GN og TDC (så vidt jeg husker også SAS).

Men det skal naturligvis ses i den store sammenhæng. Hvis der samtidig kommer en kraftig nedjustering af forventningerne - så bliver det straffet - hurtigt og hårdt.

Udover det er aktieanalytikere jo noget hysteriske - så uanset hvad man tænker af snedige tanker, så skal der bare et lille hysteri til før alt vender...

Undskyld kapringen af tråden

mvh

Jan

Du har ret med fyringerne, det modtages ofte positivt, hvis det er enkeltstående og ik hånd-i-hånd med andre "bad news"...

Og ja aktieanalytikere er nogle specielle folk, især ham Bochian fra Danske Bank. Manden har taget fejl 3 år i træk nu, men er stadig chefanalytiker... Det er skræmmende og han bliver ved og ved med at skyde forbi og tilrette hans fine prognoser...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)