Tak! - Det tror jeg at jeg vil overveje.
Sidste spørgsmål.
Dengang og nu for den sags skyld, hvordan vælger du om du skal købe eller/og sælge - Læser du nyhederne læser analyser etc etc?
Hvordan vil du foreslå at jeg skal starte - jeg regner med at lægge 5000 ,- Også vil jeg se dem forhåbentlig gro :)
5000 kr er ik værd at starte med, med mindre du bare synes det er sjovt. Din investering vil drukne i omkostningerne...
Jeg er enig med Fashion-Seller. 5000 er ikke helt nok. Omkostningerne er som sagt store i forhold til udbyttet vs. risikoen.
Omvendt skal du heller ikke investere mere end du har råd til at tabe - og lån aldrig til investeringer - husk at det kan få alvorlige konsekvenser, både at miste sin formue og så samtidigt skylde penge væk - især hvis man ikke har en supplerende indkomst til at afdrage med.
Men udover at det bliver meget omkosningstungt, så skal du være opmærksom på at mange aktier har et minimumantal man mindst skal handle af gangen.
Med 5000 kroner har du heller ikke mulighed for at sprede dine investeringer på flere papirer i forskellige brancher - således at du mindsker din risiko.
Anyways, så tag et kig på Dansk Aktionærforening. Der er en masse informationer omkring investering. Lav også en Googlesøgning på teknisk analyse (forkortet TA). Så finder du information om hvordan man kan evaluere om en aktie er billig eller dyr, om der er en opadgående eller nedadgående trend, om der er signaler der indikerer et trend-skifte osv osv. Een af de vigtige ting du skal lære er at sætte en "Stop Loss" grænse- men det kan du læse meget mere om derude....
Det kan være en rigtig god forretning at investere i aktier - men det kan altså også være en rigtig dyr fornøjelse hvis man ikke er opmærksom.
Held og lykke med dine investeringer - og ja - du skal gå i gang. Det er en fantastisk verden.
mvh
Jan