Hej alle, Jeg er ny her på Amino, jeg vil gerne begynde på massøruddannelsen, men jeg er blevet i tvivl om hvilken sted/skole jeg skal vælge, jeg har kikket en del på google og kan se at de fleste skoler ligger på sjælland (jeg bor selv nord for Århus) Der er også en del forskel på priserne, jeg kan se at de går fra 8500 og op til 33000, og der tænker jeg at der kan vel ikke være så stor en forskel på uddannelsen? Jeg har set at flere skoler deler uddannelsen op i en grunduddannelse og så kan man tage videre kurser så man kan blive registreret som alternativ behandler, hvor andre skoler tager det hele som et kursusforløb. Det jeg er interesseret i er en grunduddannelse som massør og derefter videreuddannelse som welnessmassør. Er der nogen som har nogen gode råd til hvilke skoler/uddannelsesteder som vil være det bedste for mig eller har i nogen links jeg kan kikke på. På forhånd tak for hjælpen.
|
Jeg er også ny her :-) - Men jeg er uddannet massør på http://www.massageskole-aarhus.dk - Jeg søgte efter en skole, hvor jeg kunne have mit arbejde ved siden af. Jeg fandt så Massageskolen Århus, som jeg på det varmeste kan anbefale. Det kostede mig 8000,00 kr. Man kan vælge mellem weekender eller en aften i ugen f.eks. onsdag fra. 17 - 22. i et halvt år. Så har du grunduddannelsen, som så giver dig adgang til de andre kurser.
Hvis man vælger den store uddannelse, på to år, så kan man blive moms fritaget lige som mange andre behandlere. Man skal have ca. 660 timer (mener) for at have en store uddannelse. Men med grunduddannelsen, kan man begynde at virke som massør - som jeg gør i dag. Det er en super god uddannelse, hvis man ønsker at have noget ved siden af sine andre gøremål.
Dette var så min bedste anbefaling.