Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Jeg skal bruge lidt hjælp til Google Adwords.

Eksempel:

Jeg vælger at have et månedligt budget på 300 kr, altså det er mit maximum. Hvad hvis der jeg betaler 1 kr pr. click på min annonce og der kun er 200 der klikker sig ind på min side, hvad sker der så med de sidste 100,- kr fra mit maximum budget? Får jeg dem tilbagebetalt eller beholder Google, fordi det er mit problem mit månedlige budget var for højt?

Håber i forstår hvad jeg mener?

Og hvad skal jeg regne med at click på min annonce? Det er en skiportal jeg er ved at starte. Er 300 kr alt for meget? Eller alt for lidt?

På forhånd tak

Lasse Kjær
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:11
Du har misforstået systemet.
Du sætter en max men du bliver kun faktureret hvad du virkelig bruger. Du betaler ikke med det samme de 300 Dkr, det er mere en stopper så google ved hvornår de ikke skal vise dine ads mere.

Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 16:13
Okay.. Det var det jeg var i tvivl om..

Hvor kan jeg læse det henne på Googles Side.

Og har jeg forstået det rigtigt med at jo mere man betaler for hvert click, jo højere kommer man til at ligge ude i siden?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:26
Det tager et stykke tid at sætte sig ind i alle detaljerne med AdWords - det er ikke så let som Google ellers gerne ville have folk til at tro. Men det kan godt betale sig at bruge tiden på at lære det, og det er ikke sværere end de fleste kan finde ud af det. Men det tager som sagt lidt tid.

300 kroner pr. måned er et ekstremt lille budget - særligt når du nærmer dig skisæsonen. I højsæsonen vil du sikkert kunne bruge 300 i timen! Og det vil nogle af dine konkurrenter sikkert gøre, og derved gafle sig en uforholdsmæssig stor del af de brugere der respondere på AdWords annoncer. Hvis din forretning har en ordentlig konvertering, og du kan klare presset, vil det nok være klogt at gå lidt mere aggressivt til værks :)
Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 17:40
300 kr var også bare et eksempel.

Men 300 kr i timen er alt for meget! Hvordan finder jeg ud af hvad der er rimeligt? Altså det er jo nemt at sige at 300 kr er alt for lidt!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:49
Du kan ikke finde ud af hvad derer rimeligt uden at sætte nogle mål. Og selv hvis du gør det kan det være ufatteligt svært. Hvis dit mål at at stå stærkt i konkurrencen med de andre spillere på markedet, så er 300 i timen sikkert ikke helt galt i højsæsonen. Hvis dit mål er at få 1 ny kunde om dagen, så er et budget på 300 om dagen sikkert mere rigtigt. Hvis dit mål er en given (positiv) ROI, bør du slet ikke sætte et øvre loft for budgettet.

Du kan aldrig vide hvor meget du nøjagtigt skal bruge for at nå dine mål - ikke engang Google selv ved det. Mediet er simpelthen for dynamisk - mængden af søgninger, mængden af annoncører, den pris de er villige til at give, hvilke andre søgeresultater (ikke annoncer) der er osv osv spiller alt sammen ind på den endelige pris og budget. Det er som en ligning med 8-10 ubekendte. Held og lykke med at regne den ud :)

Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 17:59
Okay.. Kan godt se hvad du mener? Men nu er markedet jo ikke så stort?

Der findes skisport.dk som er den absolutte største side og så er der nogle få andre som ikke specielt imponerende.. Mit mål er ikke at blive den største, men at skabe overskud. Og hvis jeg skal bruge 300 kr i timen i højsæsonen, så kan jeg ikke skabe overskud.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:37
> Og hvis jeg skal bruge 300 kr i timen i højsæsonen, så kan jeg ikke skabe overskud.

Hvordan ved du det? Hvor mange procent af de besøgende køber noget? Hvor meget tjener du på en gennemsnitshandel - og hvor meget gensalg har du? Hvor meget regner du med at skulle betale pr. besøg med AdWords? Alle disse faktorer, og flere til, skal du finde frem til hvis du vil vurdere om du kan tjene penge på at annoncerer med AdWords. Hvis du så kun kan håndtere 1 eller 10 salg om dagen, så må du jo sætte budgettet herefter.

Om du synes dine konkurrenter er gode eller ej er sådan set ligegyldigt - hvis de  bruger penge på AdWords så ER det dine konkurrenter og dem du skal kæmpe mod. Hvis de har en bedre online forretning, med bedre konverteringer, end dig har de råd til at betale mere for de besøgende og så bliver du taberen.
Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 19:43
Nu er det jo ikke en e-butik jeg har. Jeg skal bare have besøgende!! Det er sådan jeg skal tiltrække sponsorere og det er dermed sådan jeg skal skabe overskud.

Og jeg har ikke råd til at betale 300 kr i timen!!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:46
Hvis dine sponsorer betaler dig 500 kr. i timen, så går det nok ;-))

Dbh Martin
Side 1 ud af 4 (37 indlæg)