Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der i Danmark?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil så hermed prøve at sætte en lille debat i gang som går på det danske retssystem som helhed.
Jeg syntes der er noget rivende gal her, jeg er klar over man skal passe på med at sammenligne kriminalitet på tværs men det her giver altså ingen mening i min verden. Man vil indføre 1 års ubetinget fængsel for ulovlig våbenbesiddelse hvilket er udmærket, sætter man det så op imod f. eks folk som af en eller anden grund har skab så mange problemer for sig at de drikker og sætter sig i bilen og køre flere mennesker ihjel mange af disse sørgelige tilfælde spolere andre familier og hvad slipper de med under 3 års fængsel.

Så spøger jeg bare hvor ligger fornuften?

Jeg har selv boet 4 år i USA og når jeg fortalte mine omgivelser om straffe systemet i DK grinede alle deres røv i laser. Ikke af vi skal have det samme system i DK men det er sgu på tiden vi vågner op og erkender der findes personer af en eller anden grund ikke kan ”tørres” op.
Se barer denne her som et godt eksempel:

18 måneders fængsel for tre trafikdrab

og så denne her

Markant dom for våbenbesiddelse

Hvad er så alle jer Aminoer’ s mening om dette?

DBH
/allan

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:37

ingen tvivl det danske retssystem er gal på den.. Men det mere besynderlige er drab/voldtægt kontra Papirfuskeri.

papirfusk 7-8år?
voldtægt 2 år
drab, 3 år
trafikdrab 1-2år

Kan godt se at man snyder med en millard er 4 gange så slemt som at voldtage en pige eller dræbe nogen.. ingen tvivl jo!!! -.- latterligt!!!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:41

Bautik:

Kan godt se at man snyder med en millard er 4 gange så slemt som at voldtage en pige eller dræbe nogen.. ingen tvivl jo!!! -.- latterligt!!!

Problemet er at vores samfund er bygget op på økonomien og derfor bliver snyd mod den straffet hårdere end vold(tægt).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:44

ingen tvivl, men økonomi kan man rette forholdsvis letter op på end at en person bliver dræbt.. Var til et "respekt for fart" kursus hvor man fik at vide at gennemsnitlig bliver 220 pårørt af en person dør.. alt fra familie, venner, falk redder og sygeplejesker..

Jeg kan sagtens forstå 8års fængsel for fusk af en milliard kroner, og kan endnu mere forstå 12års fængsel for voldtægt og 18år for drab.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:50

Niels:
Problemet er at vores samfund er bygget op på økonomien

Lige end til det rammer dem som laver lovene så kan de kommer frem og vil ændre det hele.

Tag nu et andet eksempel, jeg har en bekendt hvis søn lavede noget svindet med kreditkort han købte nogle ting, det hele blev opdaget og han fik sin straf men

En anden ting hans advokat fik indført var han kunne få de ting tilbage som han havde købt på de stålende kort Indifferent

Ja du hørt rigtigt det blev fundet når nu han var straffet både med samfundstjeneste og til at betale pengene tilbage måtte de ting som var købt også tilhøre ham. Politiet måtte pænt udlevere tyvekosterne En joke nej en sand oplevelse fra mit liv.

Skal da lige tilføje straffen med samfundstjeneste forgik med at male en sportshal UDEN opsyn så de kolde bajer var på bordet Big Smile

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:57

Bautik:
Jeg kan sagtens forstå 8års fængsel for fusk af en milliard kroner, og kan endnu mere forstå 12års fængsel for voldtægt og 18år for drab.

Bare så enigYes

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12870
Skrevet kl. 12:37

Bautik:

ingen tvivl det danske retssystem er gal på den.. Men det mere besynderlige er drab/voldtægt kontra Papirfuskeri.

papirfusk 7-8år?
voldtægt 2 år
drab, 3 år
trafikdrab 1-2år

Det er et eller andet du har fået galt fat i mht det danske retssystem.

Drab  giver normalt et sted mellem fra 10 år til livstid i Danmark.   Mener du dokumentfalsk når du skriver papirfusk ???

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 12:51

Allan Hansen:

Jeg vil så hermed prøve at sætte en lille debat i gang som går på det danske retssystem som helhed.
Jeg syntes der er noget rivende gal her, jeg er klar over man skal passe på med at sammenligne kriminalitet på tværs men det her giver altså ingen mening i min verden. Man vil indføre 1 års ubetinget fængsel for ulovlig våbenbesiddelse hvilket er udmærket, sætter man det så op imod f. eks folk som af en eller anden grund har skab så mange problemer for sig at de drikker og sætter sig i bilen og køre flere mennesker ihjel mange af disse sørgelige tilfælde spolere andre familier og hvad slipper de med under 3 års fængsel.

Der er i mine øjne en fundamental forskel på de to ting, nemlig at ulovlig våbenbesiddelse begås fuldstændigt med overlæg og har grumme samfundsmæssige konsekvenser, hvorimod trafikdrab er en ulykke med forholdsvis få samfundsmæssige konsekvenser.

Allan Hansen:

Så spøger jeg bare hvor ligger fornuften?

Jeg har selv boet 4 år i USA og når jeg fortalte mine omgivelser om straffe systemet i DK grinede alle deres røv i laser. Ikke af vi skal have det samme system i DK men det er sgu på tiden vi vågner op og erkender der findes personer af en eller anden grund ikke kan ”tørres” op.

Er det de samme amerikanere, der ikke tør komme i Harlem, South Central, osv.?

Iflg. http://www.nationmaster.com/graph/cri_mur_percap-crime-murders-per-capita bliver der i USA begået 0.042 mord per 1,000 indbyggere, tallet for Danmark er 0.010 per 1,000 indbyggere, altså ca. en fjerdedel. For voldtægt er tallene 0.30 per 1,000 indbyggere i USA og 0.09 per 1,000 indbyggere i Danmark.

Det er klart, at der ikke nødvendigvis er en sammenhæng imellem hårdere straffe og øget kriminalitet. Men det modsatte er altså heller ikke tilfældet i de fleste af de sager vi snakker om her. Hvis nogen kan fremvise dokumentation for at hårdere straffe virker i sager om mord, trafikdrab og voldtægt vil jeg gerne meget se det.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:55

Ravn:
Drab  giver normalt et sted mellem fra 10 år til livstid i Danmark.   Mener du dokumentfalsk når du skriver papirfusk ???

Ikke for at svare for ham men tror han mener det var sådan han kunne tænke sig det var Smile

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:00

Jacob Atzen:
Hvis nogen kan fremvise dokumentation for at hårdere straffe virker i sager om mord, trafikdrab og voldtægt vil jeg gerne meget se det.

Nej men at forsøge at hjælper jo heller vejen frem ...... det er vi jo et godt bevis på i DK.

Jeg siger der findes personer der ikke kan/vil hjælpes disse personer er du nød til at afskærme fra den virkelige verden eller vil du have dem som nabo?

Jeg mener iøvrigt det signal der bliver send til øst europæere fra DK er helt hen i spanden, måske det ikke hjælper med hårde straffe men det hjælper da heller ikke at sende et signal som hedder kom du bare til DK og begå hjemmerøverier osv du får jo ingen straf.

/allan

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)