Har en lille gå-på-weekend historie til jer, som omhandler min succes med en facebook gruppe :-)
For omkring 9 måneder siden, sad mig og nogle venner/veninder og så noget fodbold og drak nogle kolde øl en afslappende fredag aften. Efter en tur ned på tanken efter nye forsyninger, fik jeg pludselig en ustyrlig lyst til slik og købte derved en bolcherblandingspose fra bonbon ved navn lossepladsen. I denne pose faldt jeg over de lyserøde/rådne fisk, som jeg altid har synes var et godt stykke slik. Jeg tog en enkelt og lod posen gå på runde, og da jeg fik den tilbage var der ZERO lyserøde fisk tilbage :(
Udfra overstående kunne jeg konkludere at jeg ikke var den eneste der var vild med dette bolcher. Derfor greb jeg ud efter min bærbar "Som følger mig over alt" og oprettede med det samme en gruppe på facebook ved navn "Lyserøde bonbon fisk skal have sin egen slikpose!" Fik mine venner til at melde sig ind og invitere deres venner, samtidig med at jeg selvfølgelig inviterede mine egne.
Lige til info skal det siges til dem der ikke ved det, at de lyserøde fisk/rådne fisk som de hedder, ikke kan fås i en selvstændig slikpose, men kun i blandingsposen som hedder lossepladsen, hvor der oftest ikke fremkommer så mange af dem desværre. Så missionen med gruppen er selvsagt og behøver nok ikke yderligere forklaring
Gruppen voksede sig i løbet af få uger meget stor. Vi snakker flere tusind medlemmer indenfor de første par uger. Der blev så lovet gruppen at vi/jeg ville sende et brev til TOMS når vi var nået 20.000 medlemmer. Dette skete så, men intet svar kom :( Da gruppen var nået 25.000 medlemmer prøvede jeg/vi igen og denne gang med mere held i sprøjten.
Jeg fik nemlig i Tirsdags (Cirka en måned efter brev nummer 2 blev sendt afsted og bare rolig beklager mig skam ikke over den langsomme behandlingstid) en mail fra TOMS A/SBrand Manager, med den nyhed at de til september lancerer Rådne Fisk i egen pose. Rådne Fisk posen bliver et mix af den klassiske røde variant sammen med 3 helt nye fisk varianter.
Så husk når du i den nærmeste fremtid ser posen hænge nede i dit indkøbscenter eller på din tank, så det altså min fortjeneste ;-)
Men den korte pointe med den lange historie er selvfølgelig at vise at facebook kan være yderst effektivt til at brande ting og få ting frem i lyset. God weekend herfra
PS. Har ikke kunne overskue at læse korrektur, så bær over med mig.
Tak for de fine ord. Ja det er dejligt at kunne glæde over 26 tusind mennesker, med en begrænset mængde indsats, som har været ret overkommelig og for den sags skyld også meget sjov :-)
Nu bliver det bare spændende at se om deres ord med release i september måned holder stik og ikke mindst at smage de nye varianter.
Super fed historie, som egentlig bare viser hvor meget magt social marketing har i dag, og hvad man kan opnå af resultater med en ganske simpel indsats. Synes det er rigtig fedt gjort, og god historie..
God weekend og held og lykke med slik eventyret ;)
God case :) Det interessante er nu at se om TOMS formår at inddrage jer (ville jo være oplagt at sende jer et par poser eller udlodde et års forbrug eller lignende til nogle af gruppens medlemmer). De har jo 26.000 potentielle ambassadører for deres nye produkt som de jo kan aktivere ifbm. lanceringen.
God case :) Det interessante er nu at se om TOMS formår at inddrage jer (ville jo være oplagt at sende jer et par poser eller udlodde et års forbrug eller lignende til nogle af gruppens medlemmer). De har jo 26.000 potentielle ambassadører for deres nye produkt som de jo kan aktivere ifbm. lanceringen.
Jeg sad med lige præcis de samme tanker. Hvis TOMS A/S valgte at gøre det, så viser de jo virkelig at de er med på bølgen der hedder Sociale Medier. Jeg er dog bange for at de er for store, desværre. Men ingen tvivl om at det ville give en rigtig god effekt, og det ville jo ikke betyde noget for TOMS' bundlinje, tværtimod tror jeg blot den ville blive grønnere.