Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer via website (IKKE EU)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle ,

Hvordan ser reglerne ud, hvis man som virksomhed ønsker at importere varer fra lande uden for eu , via et website ?

Jeg tænker på regler mht. skat , told og moms osv ?

Er der visse tilladelser man skal have, før man kan gå igang eller ?

Mvh. Tommy Arildslund
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19

Hej Tommy

Først skal du registreres hos ToldSkat, som Importør...

Ved køb af varer uden for EU...skal du checke om, der er told eller punktafgifter på...i givet fald skal du medregne disse i din kostpris samt tillægge fragt o.s.v. ...

Når dine varer kommer til DK...f.eks. med skib eller fly...fortoldes de...inden de frigives...

Har du yderligere spørgsmål...spørg løs

Tilmeldt 6. Sep 05
Skrevet kl. 14:50
Okay tak for dit svar !

Hvor og hvordan kan jeg tjekke hvor meget jeg skal betale i told og afgift på varerne så ?

Tak!
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Hej Tommy!

Du kontakter en Speditør i DK, som kan hjælpe dig videre omkring evt. toldsats m.v. ...
Speditørfirmaet kan klare de nødvendige papirer for dig...hvis du ikke selv har mod det...

Vær opmærksom på om det evt. er en Luftfartsspeditør eller en Skibsmægler...du skal have fat i...alt efter om dine varer fragtes med fly eller skib...

Tilmeldt 6. Sep 05
Skrevet kl. 09:58
Hej igen Peter !

1000 tak for dit svar !.. Det var lige det jeg ledte efter .
Jeg har dog endnu et spørgsmål. Vi importerer jo ikke vores varer moms-frit. Det vil sige at vi betaler moms af varen, når vi køber den. Så skal der vel ikke yderligere lægges 25% oven i, når vi sælger varen ?
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58

Dato: 9/7/2005 9:57:37 AM Forfatter: heavybreezer Hej igen Peter ! 1000 tak for dit svar !.. Det var lige det jeg ledte efter . Jeg har dog endnu et spørgsmål. Vi importerer jo ikke vores varer moms-frit. Det vil sige at vi betaler moms af varen, når vi køber den. Så skal der vel ikke yderligere lægges 25% oven i, når vi sælger varen ?

Hej Tommy!

Den importmoms du betaler ved varekøbet...kan du fratrække via købsmomsen, som du dermed får retur igen ...derfor skal dine varer tillægges 25% moms, når du sælger dem igen i DK
Tilmeldt 22. Apr 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:06
Tilmeldt 6. Sep 05
Skrevet kl. 11:10
Okay tak for dit svar !

Vi er helt nye på området, så vi er lidt i tvivl.

Det vil sige at hvis jeg køber min vare til ex. 200 kr. Så udgør 50 kr af de 200, momsen, ikk ?

Og hvis jeg så ønsker at sælge min vare til 100 kr , bliver salgsprisen 150, eller hvordan ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Dato: 9/7/2005 11:09:45 AM Forfatter: heavybreezer Okay tak for dit svar ! Vi er helt nye på området, så vi er lidt i tvivl. Det vil sige at hvis jeg køber min vare til ex. 200 kr. Så udgør 50 kr af de 200, momsen, ikk ? Og hvis jeg så ønsker at sælge min vare til 100 kr , bliver salgsprisen 150, eller hvordan ?

Hej Tommy!

Til dit 1. spørgsmål: korrekt
Til dit 2. spørgsmål: ikke korrekt...du skal tillægge 25% til din vares nettosalgspris...hvis du sælger den for kr. 100,- netto...er salgsprisen incl. moms kr. 125,-

Tilmeldt 6. Sep 05
Skrevet kl. 11:29
Okay jeg forstår

Men du snakkede om at jeg kunne få nogen moms penge tilbage ?
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)