Først skal du registreres hos ToldSkat, som Importør...
Ved køb af varer uden for EU...skal du checke om, der er told eller punktafgifter på...i givet fald skal du medregne disse i din kostpris samt tillægge fragt o.s.v. ...
Når dine varer kommer til DK...f.eks. med skib eller fly...fortoldes de...inden de frigives...
1000 tak for dit svar !.. Det var lige det jeg ledte efter . Jeg har dog endnu et spørgsmål. Vi importerer jo ikke vores varer moms-frit. Det vil sige at vi betaler moms af varen, når vi køber den. Så skal der vel ikke yderligere lægges 25% oven i, når vi sælger varen ?
Dato: 9/7/2005 9:57:37 AM Forfatter: heavybreezer Hej igen Peter ! 1000 tak for dit svar !.. Det var lige det jeg ledte efter . Jeg har dog endnu et spørgsmål. Vi importerer jo ikke vores varer moms-frit. Det vil sige at vi betaler moms af varen, når vi køber den. Så skal der vel ikke yderligere lægges 25% oven i, når vi sælger varen ?
Hej Tommy!
Den importmoms du betaler ved varekøbet...kan du fratrække via købsmomsen, som du dermed får retur igen ...derfor skal dine varer tillægges 25% moms, når du sælger dem igen i DK
Dato: 9/7/2005 11:09:45 AM Forfatter: heavybreezer Okay tak for dit svar ! Vi er helt nye på området, så vi er lidt i tvivl. Det vil sige at hvis jeg køber min vare til ex. 200 kr. Så udgør 50 kr af de 200, momsen, ikk ? Og hvis jeg så ønsker at sælge min vare til 100 kr , bliver salgsprisen 150, eller hvordan ?
Hej Tommy!
Til dit 1. spørgsmål: korrekt
Til dit 2. spørgsmål: ikke korrekt...du skal tillægge 25% til din vares nettosalgspris...hvis du sælger den for kr. 100,- netto...er salgsprisen incl. moms kr. 125,-