Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lærred til fotografering

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 27-08-2006 19:44:36 Forfatter: Mikkel deMib Jeg vil dog alvorligt anbefale dig at finde noget bedre lyst end din flash eller et par halogenspots fra Harald Nyborg. Få i det mindste fast i et billigst dagslyshoved og en stor softbox. Lyset fra bode din flash og lamperne fra Nyborg er simpelt hen for hårde til mennesker og stålmaskiner, som det du skal fotografere. Det bliver aldrig rigtig godt. Jeg faldt over dette sæt til kun 2500 kr - det ser ikke så dumt ud, og bestemt bedre end både din nuværend elille flash og halogenlamper!

Få fat i tre lamper med tungstens pærer i. Så kan du opstille dem korrekt og derved undgå grimme skygger. Jeg arbejder pt selv med to stk fast belysning, tungsten og det slår lige til, men så snart jeg finder en undskyldning for det, så kaster jeg pengene efter en lampe til. Boks er ikke nødvendig, du kan nøjes med paraplyer. Igen, glem alt om blitz det er du ikke god nok til.

Hos en fotohandler kan du købe en 2 x 16 meters papirsrulle.Den koster ca. 600,- en gros. Dertil kan du købe et par stativer og du har en optimale baggrund.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:22
Jeg vil ikke anbefale 3 lamper. Jeg synes som oftest man år et meget mere lækkert resultat med en kraftig lyskilde evt med tilføjelse af nogle plader til opblødning (f.eks. helt almindelig, og billig, flamingoplader). Jeg synes billederne bliver for meget "foto-klub" -agtige med flere lyskilder, men det er jo en smagssag.

Jeg er helt enig i, at Flash kan være svært at arbejde med, men med en enkelt lampe, en god softbx, og et tilstrækkeligt kraftigt test-lys i lampen er det på ingen måde umuligt.

Jeg ville vælge en stofbaggrund, fordi du (som jeg forstår det) skal rykke meget rundt på det. Papirbaggrunde har det med at blive kryllede ret hurtigt og så ser det usselt ud. Jeg ville personligt vælge en grålig/brunlig baggrund, så dine motiver træder frem foran i lyset.
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:32
Fotoklub ???
Hvis du med to eller tre lyskilder opnår et overbelyst billede, er det fordi du stiller dem forkert. Umiddelbart skal du kun have en primær, de andre skal bruges til at opbløde skygger.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 23:21
Puha hvad er det jeg har rodet mig ud i...

Egentlig var min plan at bruge mit standard click-and-shoot canon exilim z57 kamera uden baggrund eller noget. Jeg begyndte så at se på de andre typer af billeder rundt omkring og tænkte jeg hellere måtte gøre det lidt bedre.

Den ideelle situation:

1. stk fotograf med fuldt udstyr

1. stk prof model

Nuværende situation:

1. stk click-and-shoot kamera.

1 stk begrænset økonomi

Løsning pt?:
Køb et semi godt kamera.

Lav et stativ med mørkt stoflærred

Undersøg mulighederne for belysning.

Det skal lige siges at selve lokalet er kæmpe stort og utrolig lyst.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:29
Dato: 27-08-2006 19:44:36 Forfatter: Mikkel deMib En dyrere kamera er ALDRIG dumt -(...) Jeg vil dog alvorligt anbefale dig at finde noget bedre lyst end din flash eller et par halogenspots fra Harald Nyborg. 

Naturligvis er det bedre at bruge bedre udstyr. Jeg vil så gerne overgår Mikkel i mine anbefalinger og anbefale dig at tage en uddannelse som fotograf og få dig nogle års erfaring i et fotoatalier, før du kaster dig ud i at fotografere dine fitnessmaskiner.

Hvis hvidbalancen er stillet korrekt, og man har mulighed for at kompensere i computeren bagefter, og hvis formålet med billederne er at vise forskellige maskiners funktion, kan det sagtens gøres meget billigt. Hvis ideen er at lave toplækre fotos, bliver det dyrt. Udover lyssætning og kameravalg skal du også tænke på modellernes udtryk. Tag rigtig mange billeder, og tal med dine modeller, mens du gør det. Lad dem ikke stå statisk i den stilling, du gerne vil vise, men lad dem i stedet bruge maskinerne, mens du skyder løs. Og stop ikke blot fordi, du tror, du har det rigtige skud. Måske var der en detalje i billedet, som du overså, fordi du fokuserede på smilet.

God arbejdslyst - det kan kun blive sjovt.

mvh Hans

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 00:50
Først af alt, tusind tak for jeres tid. Skønt når folk kreativt diskuterer frem og tilbage.

Pt ser det således ud at jeg fik et særdeles godt tilbud på et Canon 350D,1GB,Stativ og taske hos Japan Foto i Aalborg. havde først overvejet at købe over internettet. Men efter at have haft muligheden for at få gode råd og prøve en række forskellige kameraer, blev vi enige om at 350D ville være et overmiddel produkt til netop mit formål. Over 350''erens formåen havde selvfølgelig været bedre, men det ville både kræver mere erfaring at udnytte bedre kameraer samt at se forskellen.

Så jeg håber det lykkedes, jeg skal ud og øve mig på lidt forskelige settings inden det går løs om 2 ugers tid.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)