Jeg er igang med at støbe en lille kampange, om man må, på benene. Den er rette imod resturanter beliggende i vejle/billund-området. Jeg har fulgt et godt råd herinde fra, og er derfor begyndt at fremstille nogle "eksempel designs" til at sende med det salgsbrev jeg har tænkt mig at sende ud. Vil egentlig bare høre om der er nogen herinde der har nogle gode råd til hvordan man bedst muligt fanger deres interesse. Jeg har indtil videre fået lavet et af de designs jeg har tænkt mig at sende med. Jeg vil sende et par stykker med, da der er jo er stor forskel på resturent typerne.. Nogen forslag til andre typer jeg kunne lave til ?. Målrettet de fine spisesteder: http://www.fraende.dk/amino/design1.gif |
Salgsbrev til resturanter..
Slet ingen der har nogle ideer til en indgangsvinkel ? :/ |
Vi har en kunde, som har med den branche at gøre, og efter hvad jeg har hørt, så er de meget konservative og svære at hugge og stikke i. Måden du skal fange dem på er ved at overbevise dem om at en hjemmeside er nødvendig i dagens danmark, at de vil kunne gøre dem selv mere synlige. Derudover tror jeg ikke du skal forvente en eneste ringer til dig, skriv istedet ned hvornår du har sendt brevet, og følg op med en salgssamtale ca en uge senere. Hvor du spørger til om de har læst dit tilbud og sådan. Istedet for at satse på en branche, tror jeg istedet du skal satse på lidt forskelligt, det kommer hurtigt til at virke som noget du har sendt rundt til alle resturautører hvis du laver en 4-5 forskellige forslag, og jeg tror også nogle vil opfatte det(når de kun skimmer dit brev igennem) som at de kun har disse valgmuligheder. Et andet segment du kunne angribe på lidt samme måde er firmaer der allerede har en hjemmeside, men som stadig lever i 90''erne og kun er blevet opdateret siden 01. Her kan du eventuelt tilbyde at lave en designskifte UB. Så slipper du også for at lave alt for mange skabeloner du ikke kommer til at bruge. Men held og lykke med det, og fortæl gerne herinde om hvordan det er gået. God weekend Brian, og også til alle jer andre. ( er først online mandag ) |
|
Jeg er desværre også alvorligt nervøs for at du ikke får telefonstorm fra restauratører, der gerne vil gøre brug af dit tilbud. Dertil er konkurrencen alt for hård på det valgte segment. Hvis du sender et salgsbrev målrettet til en mindre, udvalgt kundegruppe, bør du afslutte brevet med at skrive, at du kontakter dem telefonisk på en bestemt dag eller indenfor en overskuelig tidshorisont. Når du så ringer, kan du referere til det fremsendte materiale. Så er der da noget at snakke om, hvis de har bidt mærke i det. Vi laver hos Mødebooker ofte direct mail kampagner med efterfølgende telefonisk opfølgning og det giver som reget et bedre resultat end bare at ringe eller bare at sende et brev. Kunne du være interesseret i at se eksempler på de opgaver og kampagner vi har løst, er du meget velkommen til at ringe til os eller sende os en prisforespørgsel på en direct marketing kampagne |
De bedste hilsner
Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk
Det med at de selv skal ringe tilbage, det er måske sådan lidt meget forlagt i denne branche.. hehe.. De ting jeg kan gøre for dem er: Give dem en hjemmeside der skiller sig ud. Gøre dem mere synlig i søgemaskinerne, og derved skaffe flere potentielle kunder. Og jeg laver det helt til en utrolig lav pris, i forhold til andre i denne branche.. |
Jeg har været i denne branche i mange år og ved at dit pæne salgsbrev vil blive smidt i papirkurven uden nogen som helst tøven. De er så koservative i denne branche at du tror det er løgn. I stedet bør du møde op og forklare din ide, så skal de nok lytte efter. Bare du ikke møder op mellem 17-20, da man typisk har travlt i denne branche. |
Skal jeg ringe i forvejen eller noget?.. |
Du møder op bestiller noget mad og når du så skal op og betale efter at du har smilt og hilst spørger efter ejeren. Så plejer de at lytte. |
Men hvad helt præcist skal man så lige sige til ejeren ?.. "Hej, øhm.. jeg har lige sådan et firma der laver hjemmesider".. "Skal jeg lave noget for dig???".. Ej, ved jeg selvfølgelig godt man ikke skal.. Men skal man bare give ham elevator talen og så spørge om man må sende noget materiale, eller give ham et tilbud på stedet eller noget ?.. |