...kom vi til at tale om hvorfor der mon ikke dukker flere op til fredagsbarer...
Hvad afholder dig fra at komme?
Først og fremmest afstanden fra Nordjylland til København. Jeg er dog, som andre har tilkendegivet, frisk på arrangementer i Jylland som ikke kræver flere timers transport.
Er det tidspunktet (typisk har det været en fredag ved 16-17 tiden - er andre dage og tidspunkter bedre?)
Fredage (eftermiddag) afholder ofte mig som familiefar med børn - som glæder til weekenden med mor og far - fra at komme.
Er det fordi du er genert?
Nej.
Er det fordi du ikke synes du har behov for at møde andre Aminoer?
Nej, både behovet og lysten er der skam.
Er det fordi du tror at du nok ikke har noget at bidrage med?
Nej, jeg mener skam også jeg kan bidrage med noget fornuftigt.
Andre grunde?
Andre har foreslået alt fra brunch til erfa-grupper på "fast" basis. Et eller andet sted nærmer vi os vel det, som de lokale Amino-grupper i sin tid blev oprettet for. Jeg ved at flere af dem har kørt godt i en periode, men nogen af dem derefter er gået lidt i sig selv igen.
Jeg tror, at hvis man skal have noget ud af møderne skal man samle så mange Amino'er indenfor forskellige brancher (men stadig med samme overordnede interesser) som muligt, sådan at det bliver mindst muligt branchesnak og mest muligt networking og iværksætteri. Jeg vil f.eks. ikke have ret meget glæde af at netværke i en gruppe kun med IT-virksomheder, da jeg især har brug for at netværke om import, eksport, logistik osv. og det var f.eks. et af problerme da jeg deltog i Amino-Nord (dette er absolut ikke nogen miskredit til de meget rare mennesker jeg mødte, men vi havde bare ikke samme mål/behov med networking).
Nu kom jeg vist lidt udenfor tråden, men det har været en lang familiedag i Djurs Sommerland, så jeg håber I vil tilgive mig. Jeg uddyber gerne efter en god nats søvn hvis det er behov for det, men jeg håber de fleste forstår min pointe