Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstarts spørgsmål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Jeg er går med tanker om at starte en skiportal op og er meget tæt på at tage den endelige beslutning.

Men jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg skal have nogle annoncører på min side for at tjene nogle penge. Og min ide er at kontakte div. ski rejse bureauer og spørger om de vil have reklame på min side, men skal jeg allerede kontakte dem nu, inden siden overhovedet er oppe at kører, eller er det bedre at vente til siden har nået en vis størrelse og bruge det til at lokke dem til siden?

Har i nogle gode råd generalt om at starte en side op fra bunden?

Hvor mange penge skal jeg regne med at bruge her i opstartsfasen på reklame for siden? Kan i give et bud på det?

Jeg er kun 16 år gammel. Tror i det er et problem når jeg skal kontakte bureauer osv? Kan de tage mig seriøs?

På forhånd tak

Lasse Kjær

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:32
Hej Lasse,

Prøv at starte portalen op først, og brug evt. AdSence eller TradeDoubler i begyndelsen (mange af rejseselskaberne bruger allerede TradeDoubler). Når du så har kørt i en periode, og kan vise et vist besøgstal, så kan du gå direkte til rejseselskaberne og sælge annoncer. Til den tid kan de også bedre se hvad det er de betaler for når de vælger at annoncerer hos dig - altså kvaliteten af sitet, artiklernes relevans, besøgstal etc.

Hvis ikke du selv er en kodehaj, så byg portalen op med en af de mange CMS løsninger der findes. Eksempelvis Joomla som er nemt at bruge, og ganske gratis. Hvis ikke selv du kan tilpasse det grafiske, er der med garanti flere her på Amino der for et rimeligt beløb kan hjælpe dig.

Mht. markedsføringsbudget, så kan du også vende den om. Hvor mange penge har du, og hvor meget kan du bruge? Siden du ikke er så gammel, og portalen næppe skal være dit levebrød her og nu, er det vel begrænset hvor meget du vil ud og låne til markedsføring. Det er vel mest et hobbyprojekt i starten? Når du ved hvor meget du har at arbejde med, så se på hvilke muligheder der er. Google AdWords er en god start, og der kan du let styre hvor meget du vil/kan bruge. Forsøg at få diverse aviser til at skrive en artikel om det. Læs evt. om de mange tråde her på Amino om pressemeddelelser. Artikler i aviser er ganske gratis markedsføring

Du skal nok snart have fingeren ud hvis du skal i luften til kommende skisæson, for det ville da være ærgeligt først at komme igang når de fleste allerede har bestilt sin skiferie, eller er kommet hjem fra skiferien. Så vil det ihvertfald nok være vanskeligere at få besøgende på portalen, og aviserne gider nok heller ikke bringe en artikel til den tid.

Håber at det hjælper dig videre.....

mvh Carsten

Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 12:50
Tak for de rigtig gode svar! Hvad er det rimeligt at betale for at få sådan portal programmeret og designet?

Du har ret i at jeg snart skal have siden op at køre. Fordi den skulle gerne være klar inden skisæsonen begynder.

Lasse Kjær

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:33
Dato: 25-08-2006 12:50:15 Forfatter: Lasse K Tak for de rigtig gode svar! Hvad er det rimeligt at betale for at få sådan portal programmeret og designet?

Jeg er sikker på at der er en masse Amino''er der kan lave en løsning til en fornuftig pris

mvh Carsten

Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 16:24
Jeg har også kontakt til Jesper Skov. Men jeg aner jo ikke hvad der er rimeligt. Men jeg stoler på hans pris er god!
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 00:07
Kan kun anbefale du henter en række tilbud.

Tit kan spørgsmålene i tilbudsfasen gøre en klogere.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 14:07
hej

ang. PR gennem avis omtale, vil det ofte være en god ide selv at skrive den tekst som du ønsker i avisen. det betyder nemlig at avisen ikke behøver at bruge penge på at få en juournalist til det (jeg ved at de fleste aviser bruger denne måde overfor sportsklubber mm.). men så skal du tilgengæld også huske at det ikke må være en reklame! det skal være en artikel. brug feks. noget personligt til at gøre den interessant, du kan slå på din unge alder ell. lign.

det vigtigste du skal huske på når du herefter går igang, er at din side kun er interessant at reklamere på hvis der er nogen som besøger den. jo flere hits jo bedre. og den bedste måde at få hits på er ved at ligge godt på jubii, google osv. hvordan du kommer til det er der sikkert andre herinde som ved meget mere om end mig, men det er noget med jo flere liks du har, jo flere andre sider som linker til din mm.

håber det har været til lidt hjælp

Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 14:30
Hvad koster det ca at få en annonce i en avis? Fx i JP?

Lasse Kjær

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)