Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sprog på hjemmesiden

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen :-)

Håber at der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål.

Som tidligere beskrevet vil jeg gerne lave en internet side med informationer til  en bestemt gruppe. denne gruppe findes over hele jorden ,men jeg kan jo ikke alle sprog.Så mit spørgsmål lyder

1. Er der en speciel måde at opbygge sin internet side på så den laves i forskellige sprog eller skal man have fat i nogen som kan gøre det for en. Engelsk ville jo være ok ,men jeg kunne godt tænke mig at en spanioler kunne læse den på spansk og en italiener på italiensk. Er der nogen der kender et hjælpe værktøj til det.?

mvh claus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22

mrxcplha:

Er der nogen der kender et hjælpe værktøj til det.?

Der findes flere gratis værktøjer der kan oversætte tekst/ord på forskellige sprog. Du kan prøve at tage et kig på google translate: http://translate.google.com/translate_t#

Jeg bruger det selv, hvis jeg kunne skal have oversat en lille tekst til mig selv, eller hvis der er nogle ord som jeg ikke forstår. Hvis du skal bruge det til en proffesionel informations hjemmeside, vil jeg andbefalde dig at få nogle personer til at lave dette for dig, da der ofte er stavefejl osv i disse værktøjer.

Held og lykke Wink

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:05

Hej Claus

Først og fremmest vil jeg lige rette dig, og fortælle at det nu hedder en spanier.

At kalde spanierer spanioler er nedsættende og det er helt det samme du gør hvis du bruger et værktøj/program til at oversætte din tekst. Skriv på engelsk og lad være med at oversætte til andet via fx google translate. Det bliver  bare ikke godt nok også mener jeg det er bedre at lade være.

Tilmeldt 11. Jul 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:11

Takker for hjælpen Big Smile

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 20:23

mrxcplha:

1. Er der en speciel måde at opbygge sin internet side på så den laves i forskellige sprog eller skal man have fat i nogen som kan gøre det for en. Engelsk ville jo være ok ,men jeg kunne godt tænke mig at en spanioler kunne læse den på spansk og en italiener på italiensk. Er der nogen der kender et hjælpe værktøj til det.?

mvh claus

hej claus

Du skal altid bruge en professionel oversætter. Der er ikke noget værre end at læse fx. dårligt oversat dansk. Tyskerne har det på samme måde med deres sprog - og det har alle andre nationaliteter også. Det handler om tillid. Kan du ikke sproget, dur dine varer sikker heller ikke.

Jeg giver ca. kr, 1,20 pr. ord at få oversat.

Du skal også oversætte dine sider til alle sprog, der tales i de lande, du vil markedsføre dig i. Det er en stor fejl at tro, at bare du oversætte siderne til engelsk, bliver de læst af folk over hele verden. Hvad foretrækker du selv? Hvis et site er på dansk og engelsk; hvad læsr du så først og helst?

Og så er der lige en anden vigtig ting. Søgemaskinerne. Uden tekst på landets sprog, hvor du vil sælge, vil du have svært ved at optimere dit site til søgemaskiner - og dermed opnå salg.

Håber ikke at mine udgydelser helt har skræmt dig. Men det er vejen frem.

PS: måske kan vi få nogle input om priser på oversættelse og anbefaling af dygtige oversættere - fra dig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)