Hej Aminoer, Efter i lang tid at have fulgt jer fra sidelinjen, tager jeg nu springet og håber i igen vil hjælpe med jeres ofte kreative hoveder. Jeg springer om kort tid ud som iværksætter, og tilføjer mit navn til listen af it-rådgivere. Leder derfor med lys og lygte efter et letgenkendeligt firmanavn.
Jeg kommer hovedsageligt til at beskæftige mig med udvikling af bookingsystemer til frisører, tennisklubber osv. Men vil også stå for udvikling af websider og it-rådgivning i almindelighed. Mit navn er Peter Juel Jensen, ikke ligefrem til navn der indbyder til spændende kombinationer, selvom navne som PJJ og Juel consulting har været i mine tanker. Synes bare ikke rigtig der fænger :) Har også tænkt på "Saxum it-rådgivning" Saxum betyder klippe og petra(Peter) på latin. Dog bryder jeg mig ikke rigtig om å'et i rådgivning, samtidig med at saxum ikke er det nemmeste at udtale/stave.
Det var egentlig i en anden tråd vedr. ideer til firmanavne at jeg kom på navnet BRUGBAR - jeg synes selv at det klinger super godt. Brugbar.dk er allerede taget men du kan jo fyrer IT / CONSULT e.lign. på, så navnet bliver BRUGBAR IT eller BRUGBAR CONSULT og sådan kan man jo lege lidt med lidt forskellige sammensætninger. Jeg synes at navnet er rimelig letgenkendeligt og det klinger i det hele taget bare meget bedre end PPJ CONSULT e. lign.
Nu træder jeg helt sikkert flere over tæerne, men nu er i advaret!
Hver gang jeg hører ordet Consult eller Consulting tænker jeg på en 50 årig der har fået sparket, og efter flere måneders jobsøgning på AF har opgivet at få job, og derfor startet som selvstændig. Det er helt sikkert ikke tilfældet, men jeg kan bare ikke undgå at tænke tanken....
Jeg kan udmærket se hvad du mener Carsten, og har også forgæves forsøgt at finde et brugbart synonym. Et navn som brugbar-it ved jeg ikke rigtig om jeg falder for, selvfølgelig er det min virksomhed sælger brugbart